حسن شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه به کشت طالبی اختصاص یافته و پیش بینی می شود به طور متوسط از هر هکتار این اراضی 17 تن محصول طالبی برداشت شود.
وی ادامه داد: از میزان مجموع تولید محصول طالبی شهرستان ساوه، یک هزار و 500 تن در سطح استان مرکزی و شهرستان ساوه مصرف و بقیه آن به استان های همجوار شامل البرز، قزوین، همدان، قم، تهران و دیگر نقاط ارسال می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه با یادآوری برداشت محصول طالبی از پنجم تیرماه در شهرستان ساوه بیان کرد: برداشت این محصول تا پانزدهم مهرماه ادامه می یابد.
شریفی قیمت پایین تولید محصول طالبی را یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان شهرستان ساوه عنوان کرد و گفت: این امر کشت محصول طالبی از 2 هزار و 700 هکتار به 2 هزار هکتار در سالجاری کاهش داده داده است.
وی کم آبی را از دیگر مشکلات کشاورزان شهرستان ساوه عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی این شهرستان با ترویج آبیاری نوین در بین کشاورزان و بهره گیری از کاشت پلاستیک در تولید محصول طالبی، بهره وری آب را تا سه برابر افزایش داده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: این شهرستان با برخورداری از شرایط آب، هوا و خاک مساعد بزرگترین تولیدکننده طالبی در کشور است و کیفیت بالا، ماندگاری طولانی، طعم و شیرینی محصول طالبی این شهرستان از مهمترین دلایل شهرت آن است.
طالبی سرشار از ویتامین و فیبر و میوه‌ای اشتهاآور و ملین است که باعث رفع تشنگی نیز می‌شود.
این میوه تابستانی منبع غنی پتاسیم و فسفر است و پتاسیم موجود در این میوه باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود‌.
شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی و صنعت استان مرکزی محسوب می شود که به طور میانگین سالانه 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور می شود.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.