حسن قربانی در گفت و گو با خبرآنلاین استان مرکزی با اعلام این خبر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح در شوراها آموزش است که با توجه به حضور منتخبینی که برای اولین بار تجربه حضور در پارلمان شهری را دارند از اهمیت بسیاری برخوردار است .
وی با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری این دوره‌های آموزشی افزود: با توجه به اصل یکصدم قانون اساسی که مهمترین وظیفه ی شوراها را تسریع در انجام برنامه‌های فرهنگی اجتماعی ، عمرانی، آموزشی، اقتصادی و... تعیین کرده است بر این اساس آموزش های لازم جهت آگاهی از آخرین قوانین و مقررات و تشریح آنان برای اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرها در نظر گرفته شده است.
مدیر کل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری مرکزی ادامه داد: در حال حاضر سه دوره آموزش تخصصی برای منتخبین دوره پنجم به تفکیک شهرستان برنامه‌ریزی شده که به اطلاع اعضای شوراها رسیده است.
قربانی در تشریح مباحث آموزشی برنامه ریزی شده به اعضای شوراها به اطلاعات عمومی اولیه و قوانین شوراها اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و در نظر گرفتن اولویت‌ها و سرفصل‌های آموزشی که در حوزه شوراها وجود دارد، دوره های آشنایی با کمیسیون های ماده 100 و 77 قانون شهرداری ها ،آشنایی با وظایف و اعتبارات شوراها ،آشنایی با شرح وظایف شوراهای فرادست توسط دفتر امور شهری وشوراها به تفکیک شهرستان از امروز برای اعضای منتخب دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای شهرستانهای آشتیان،فراهان،شازند،خنداب و کمیجان برگزار می شود و برای اعضای شوراهای اسلامی شهرها در سایر شهرستانها نیز برنامه ریزی صورت گرفته که متعاقبا دوره های مدنظر برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم استمرار دوره‌های آموزش تخصصی برای اعضای شوراها گفت: برای بهره‌گیری از ظرفیت مناسب شوراها که در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است، و همچنین دستیابی شوراها به جایگاه اصلی خودشان باید افراد از اطلاعات تخصصی برخوردار باشند و آموزش‌های تخصصی در طول دوره شوراها برای اعضا برگزار شود که در این راستا در طول سال نیز برنامه های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی در نظر گرفته شده است که توسط دفتر امور شهری وشوراها برگزار خواهد شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 688671
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.