سید ابوالفضل نصرالهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه بهره برداران دلیجان برای سرمایه گزاری در این صندوق 650 میلیون ریال بود که با استقبال مطلوب بهره برداران عرصه های ملی این سرمایه گذاری به بیش از مبلغ مذکوررسید.
وی پیش بینی کرد: با روند استقبال بهره برداران، میزان سرمایه این صندوق به یک میلیارد و 100 میلیون ریال برسد.
وی ادامه داد: در استان پیش بینی اولیه سرمایه شرکت تعاونی فراگیر کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری 10 میلیارد ریال بوده است که باید چهار میلیارد و 900 میلیون ریال آن از توسط دولت و مابقی آن از بهره برداران عرصه ملی و مراتع اخذ شود.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل این صندوق مدیریت بهینه و حفاظت از عرصه ها و تنوع فعالیت ها و افزایش مشارکت بهره برداران در اراضی ملی است.
نصرالهی بیان کرد: وظیفه مهم و اساسی این اداره حفاظت از اراضی ملی است اما، تمام بهره برداران از این منابع به ویژه آنان که به طور مستقیم از منابع طبیعی استفاده می کنند نیز سهمی قابل توجه در حفظ و احیاء عرصه های طبیعی دارند و نمی توان آن را نادیده گرفت.
وی، با بیان اینکه 49 درصد از سرمایه صندوق‏های توسعه منابع طبیعی را دولت و 51 درصد آن را بهره برداران عرصه های ملی تامین می‏ کنند افزود: تعداد اعضای صندوق توسعه منابع طبیعی این شهرستان به بیش از 100 نفر رسیده است.
وی افزود: تشکیل تعاونی های منابع طبیعی گامی برای افزایش مشارکت های مردمی در حفظ و حراست از حوزه ها و منابع طبیعی است که 2 سال گذشته با هدف افزایش توان مالی بهره برداران عرصه های منابع طبیعی تشکیل شد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعت و دارای 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.