به گزارش ایرنا، محسن آلودری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح های عمرانی به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال با محوریت محرومیت زدایی اولویت کاری بسیج سازندگی است و امسال با جدیت پیگیری می شود.
وی بیان کرد: غنی سازی اوقات فراغت جوانان در قالب اردوهای جهادی، هجرت، برنامه های فرهنگی، آموزش های فنی و حرفه ای، صنایع دستی، طرح هی عمرانی، محرومیت زدایی نیز از دیگر برنامه های امسال بسیج سازندگی خنداب است.
آلودری، کوچک و زود بازده بودن طرح های اجرایی نظیر ساخت خانه عالم، پل های روستایی، کتابخانه و ساخت مخزن بتنی آب شرب روستایی را از جمله مهم ترین ویؤگی طرح های بسیج سازندگی شهرستان عنوان کرد.
مدیر بسیج سازندگی شهرستان خنداب تصریح کرد: محرومیت زدایی و اجرای طرح هایی آبرسانی به امامزاده شاهزاده ابراهیم روستای نوده، آبرسانی روستای محمد آباد، ساخت مسکن برای محرومان، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای مددجویان کمیته امداد و ساخت غسالخانه از طرح های عمرانی در دست اجرا در سال جاری است.
الودری، ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی از 50 میلیون تا 300 میلیون ریال به متقاضیان، برگزاری کلاس های آموزشی در راستای ترویج مشاغل خانگی، کشاورزی، صنایع دستی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان، اعزام 50 نفر از خواهران در قالب اردوهای جهادی هفت روزه که دارای تخصص در زمینه های کلاس های تقویتی دانش آموزان، آموزش فنی و حرفه ای، احکام و قرآن و مشاوره خانواده هستند به روستاهای شرشره، صالحی، الیچ تپه، رازگردان، ایزآباد، چزان و غیرنجه را از دیگر اقدامات مهم بسیج خنداب در سال جاری برشمرد.
مدیر بسیج سازندگی شهرستان خنداب اظهار کرد: در سال 95 حدود 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به 50 نفر پرداخت که برای 20 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد و 30 مورد نیز تسهیلات توسعه و راه اندازی مشاغل به متقاضیان پرداخت شد.
آلودری، زمان باز پرداخت این تسهیلات را 36 تا 48 ماه عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی خنداب در زمینه های مختلفی فعالیت می کند که ساخت خانه محرومان، غرس کردن هزار نهال غیر مثمر و 100 اصله نهال مثمر و اعزام پزشک به صورت رایگان به مناطق محروم از اهداف بسیج خنداب در راستای محرومیت زدایی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در سطح شهرستان است.
مدیر بسیج سازندگی شهرستان خنداب ادامه داد: همچنین به منظور اشتغالزایی و توسعه مشاغلی همچون، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش زالو و پرورش طیور دوره های آموزشی ویژه متقاضیان به صورت مستمر از سوی بسیج سازندگی برگزار می شود.
آلودری گفت: آموزش و ترویج مشاغل نوین و جدید مانند پرورش شتر مرغ و ماهیان زینتی برای ایجاد اشتغال پایدار نیز از برنامه های این نهاد فرهنگی در آینده است.
شهرستان خنداب از توتبع استان مرکزی است و در این شهر 72 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.