به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: مرکز مهر والدین براساس طرحی از سوی دادگستری و با همکاری بهزیستی به منظور ملاقات فرزندان طلاق های توافقی با والدین خود گشایش یافته است.
عبدالکریم یادگاری بیان کرد: در حال حاضر 2 مرکز در شهر اراک فعالیت خود را آغاز کرده اند و به والدینی که طبق قانون و حکم دادگاه یک روز در هفته اجازه ملاقات با فرزند خود را دارند ارائه خدمت روان شناسی و مشاوره می کنند.
وی افزود: در گذشته ملاقات زوج های جداشده با فرزندان در اماکن عمومی و همراه با تنش و بار روانی زیادی بود اما ، با اجرای این طرح و راه اندازی این مرکز، ملاقات در فضایی مناسب و همراه با حضور روان شناس و مددکار انجام می شود.
یادگاری عنوان کرد: با توجه به اینکه اغلب ملاقات ها در تعطیلات پایان هفته انجام می شود ترافیک کاری این مرکز نیز در پایان هفته ها بیشتر خواهد بود و با توجه به امکانات در نظر گرفته شده ویژه کودکان همچون اتاق بازی و فضایی مناسب برای ملاقات والدین و فرزندان اثربخشی این طرح قابل پیش بینی است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: این طرح با تفاهم نامه ای چندجانبه بین دادگستری، بهزیستی و شهرداری انجام شده است و اثرگذاری آن می تواند توسعه مراکز را در دیگر نقاط شهر و استان در پی داشته باشد.
بهزیستی استان مرکزی 70 هزار توانجو را به صورت مستمر و غیرمستمر تحت حمایت خود دارد.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.