ساحل سها روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بازرسی های انجام شده از تجهیزات شهربازی های استان و در راستای اهمیت استاندارد سازی تجهیزات پارک ها و فضاهای تفریحی، این تجهیزات به دلیل نداشتن و یا پایان اعتبار تاییدیه استاندارد، مهر موم و تا دریافت مجوزهای قانونی اجازه فعالیت ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل بهره‌برداری از تجهیزات بازی و ضرورت اجرای استاندارد اجباری دستگاه ها مستقر در شهرهای بازی و اماکن تفریحی، اداره کل استاندارد استان مرکزی در راستای وظایف نظارتی، کنترلی و برای حفظ حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از ادامه فعالیت وسیله‌های بازی غیراستاندارد جلوگیری می کند.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی تجهیزات بازی مهر موم شده از جمله وسیله‌هایی همچون ترامپولین، استخر توپ، هلی کوپترکودک، یوروبانجی، سالتو وحشی، یوفو، قایق، سینما پنج بعدی، قصر بادی، تکان دهنده، مری گوراند عنوان کرد.
سها گفت: تمامی شهربازی‌های استان، در سال و در برنامه زمان‌بندی شده توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد کشور بازرسی تایید صلاحیت دریافت کرده اند مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند.
وی افزود: طبق ضوابط قانونی، شهرداری های استان باید برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات پارک های بازی و فضاهای تفریحی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند جلوگیری به عمل آورند.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطر نشان کرد: وجود یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیر استاندارد و بازرسی نشده، می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته باشد که این مهم ضرورت تشدید نظارت ها و تعاملات بین دستگاهی در تمامی دستگاه های مرتبط را افزایش می دهد.
سها از همشهریان خواست: هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده است اطمینان حاصل کنند و بدون مشاهده گواهی های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را به اداره کل استاندارد استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.
51 آزمایشگاه همکار، 589 واحد تولیدی فعال تحت نظارت اداره کل استاندارد استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.