مجید طالبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان ارزآوری صادراتی از محل صدور حدود 280 هزار تن سیمان خاکستری، چهار هزار و 300 تن کنسانتره سرب، چهار هزار و 170 تن نمک تصفیه شده ، 125 تن تیشو، 2 هزار و 224 تن مرغ ، هشت هزار و 124 تن عایق رطوبتی و 10 هزار و 844 تن الیاف پلی استر حاصل شده است.
وی پیش بینی کرد: با توجه به پرداخت تسهیلات رونق تولید از پاییز سال گذشته و تداوم پرداخت آن در سال جاری پیش بینی می شود این میزان ارزآوری 20 درصد افزایش یابد.
طالبی اظهارکرد: ترکیه، عراق، افغانستان، چین، تاجیکستان، بلژیک، امارات متحده عربی، بلغارستان، هلند، ارمنستان، امارت ، قزاقستان، کره جنوبی و ترکمنستان کشورهای هدف صادراتی این شهرستان هستند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت دلیجان بیان کرد: محصولات تولیدی این شهرستان توسط 18 واحد صنعتی تولید و صادرات می شود.
وی اظهارکرد: 332 واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی این شهرستان دارای پروانه بهره برداری است که در این واحدها هشت هزار و 149 نفر مشغول به کار هستند.
طالبی بیان کرد: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه جزء بزرگترین مجموعه های تولیدی است.
وی، در خصوص توانمندی این شهرستان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان بیش از 70 درصد محصول عایق رطوبتی کشور را تولید می کنند.
طالبی ادامه داد: در استان مرکزی بیش از 90 درصد از گوشت سفید مرغ صادراتی از کشتارگاه های این شهرستان صادر می شود.
وی بیان کرد: کارخانه سیمان دلیجان پیشرو در تولید سیمان خاکستری در ایران است که ظرفیت اسمی این کارخانه تولید سالانه یک میلیون تن سیمان است.
طالبیدر خصوص معدن سرب نیز در این شهرستان گفت: کارخانه سرب راونج در 30 کیلومتری شمال‌شرقی شهرستان قرار دارد.
رئیس صنعت،معدن و تجارت دلیجان ادامه داد: نهایت محصول این کارخانه شامل کنسانتره سرب با عیار50 درصد و کنسانتره روی با عیار 24 درصد می باشد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز قرار دارد و تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشوراست.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.