مهدی دمنه، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با خبرآنلاین، گفت: در قالب این طرح دانش آموزان می توانند ضمن مشارکت در زندگی گروهی ، مهارت های ارتباطی لازم را کسب نموده و با حضور در فعالیت های تیمی، نسبت به آسیب های اجتماعی آگاهی پیدا کنند.
وی اظهار کرد: ارتقا سرمایه اجتماعی و خروج از فردگرایی، یکی از شاخص های توسعه ی اجتماعی و فرهنگی در جوامع است، بنابراین باید با فراهم نمودن شرایط آشنایی و تقویت فعالیت های مشارکت محور در بین دانش‌آموزان، زمینه آن را فراهم نمود.
وی افزود: کاهش اعتماد عمومی و کاهش حس نوعدوستی از عوامل موثر در شیوع آسیب های اجتماعی هستند؛ لذا با تقویت کارگروهی و با مشارکت اجتماعی در بین دانش‌آموزان، آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون می کنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به تأثیر پذیری بالای نوجوانان از همسالان و دوستان خود، طرح مشارکت اجتماعی شرایطی را فراهم نموده است که می‌توان از طریق خود آنها به عنوان تسهیلگر، در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات مفیدی را انجام داد.
دمنه احساس مسئولیت و مشارکت جویی را از ویژگی های دانش آموزان در سنین نوجوانی عنوان کرد و اضافه کرد: اجرای این طرح در دوره متوسطه اول با توجه به مقطع خاص سنی دانش آموزان این دوره تحصیلی ، انتخاب بسیار مناسبی است ، چرا که با اجرای مناسب این طرح ، می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در سال تحصیلی 95-96 با موفقیت انجام شد، گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان از طرح های جدید ارتقاء سلامت وسرمایه انسانی است که در سال تحصیلی 96-1395 برای اولین بار در کشور آغاز شد و این طرح با مشارکت اداره کل بهزیستی استان در 10 مدرسه و30 کلاس نواحی یک و 2 اراک به اجرا در آمد.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ابراز داشت: به منظور اجرای موفق این طرح، 30 نفر از دبیران علوم اجتماعی دوره متوسطه اول با حضور کارشناسان و تسهیلگران استانی به مدت 24 ساعت طی 3 روز ضمن آشنایی با فرآیند اجرای طرح با کیفیت برگزاری کلاس های آموزشی طرح مشارکت اجتماعی ویژه دانش آموزان آشنا شدند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 686441
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.