مجید مشهدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 25 میلیارد ریال برای کمک به بهبود وضعیت غذایی این کودکان با تدارک سبد کالا به ارزش 850 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: این سبد ویژه کودکان تا سن پنج سال است که با پایش در مراکز درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.
وی گفت: حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌ های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است و این سبد غذایی با هدف بهبود شاخص‌ های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده ‌های نیازمند انجام می ‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: با شناسایی و معرفی کودکانی که به سوء تغذیه مبتلا هستند هرماه سبد غذایی که به صورت کارت اعتباری در نظر گرفته شده در اختیار خانواده ها قرار داده می شود و آنان می توانند اقلام مورد نیاز را از فروشگاه های منتخب خریداری کنند.
مشهدی افزود: سال گذشته یک هزار و 500 کودک که به بیماری سوء تغذیه مبتلا بودند، در استان مرکزی شناسایی شدند.
وی ادامه داد: این سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌ گیرد که دچار اختلال رشد یا سوء تغذیه هستند و بر اساس ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد ناتوانی در تمکن مالی و استحقاق این افراد باید به اثبات رسیده باشد.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، افزود: پس از پایان یک دوره 6ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می شوند.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.