سید رضا صدری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت 691 مورد طلاق، 80 فقره اسناد اوراق، یک هزار و 800 فقره تفکیک، سه هزار و 400 فقره بازداشت و رفع بازداشت املاک، 9 هزار فقره اسناد مالکیت و هشت هزار فقره استعلام در استان مرکزی صادر شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و 280 مورد طلاق در استان مرکزی به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که سه هزار و 482 مورد با حدود 6 درصد کاهش است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت 11 هزار و 21 مورد ازدواج در استان مرکزی به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که 12 هزار و 55 مورد با هشت درصد کاهش به ثبت رسید.
صدری گفت: در این مدت 45 هزار و 600 فقره سند تک برگی در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی صادر شده که این اسناد نسبت به اسناد قبلی که به صورت پیش نویس و دست نویس انجام می شد، از امنیت بیشتری برخوردار است.
وی با یادآور صدور 930 فقره سند دولتی در استان مرکزی افزود: حدود 2 میلیون هکتار اراضی ملی در استان مرکزی وجود دارد که تا کنون برای یک میلیون و 900 هزار هکتار، معادل 95 درصد این اراضی سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان مرکزی سامانه شمیم را یکی از عوامل رفع مشکل صدور سند در اراضی ملی دانست و گفت: هم اینک 2 دستگاه در شهرستان اراک و زرندیه در راستای اجرای سامانه شمیم در این استان فعال است که هر دستگاه تا 150 کیلومتر از اراضی استان را با میزان اختلاف سه سانتیمتر پوشش می دهد.
صدری گفت: سال گذشته یک هزار و 462 فقره پرونده اجرای اسناد در استان مرکزی صادر شد که یک هزار و 156 مورد آنها مختومه شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 434 میلیارد ریال از مطالبات بانک ها از طریق ثبت وصول شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 44 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی بیان کرد: در راستای اجرای سامانه تعیین و تکلیف اراضی فاقد سند رسمی از ابتدای اجرای تشکیل این سامانه، تا کنون 23 هزار درخواست در این سامانه ثبت شده که حدود 20 هزار پرونده معادل 84 درصد آنها مورد رسیدگی قرار گرفته است.
صدری گفت: از 12 شهرستان استان رسیدگی درخواست های 11 شهرستان به روز رسانی شده و شهرستان ساوه نیز تا پایان امسال به روز رسانی می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون 26 هزار موسسه و شرکت در استان مرکزی وجود دارد که سال گذشته 99 شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت ها در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی تعداد استعلامات از دفاتر رسمی در سال گذشته را 42 هزار و 900 مورد عنوان کرد گفت: پاسخ 90 درصد این استعلامات در کمتر از 48 ساعت وصول شده که این اداره کل با انجام این مهم در 6 ماه نخست سال گذشته رتبه نخست و در 6 ماه دوم جزء پنج استان نخست کشور قرار گرفت.
صدری گفت: اداره کل ثبت اسناد استان مرکزی همچنین سال گذشته در حوزه کاداستر رتبه هشتم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: سال گذشته اسناد 560 فقره موقوفه استان مرکزی صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 230 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: با صدور این اسناد برای 75 درصد املاک موقوفه استان سند مالکیت صادر شد و این اداره کل با صدور این اسناد، جزء پنج استان نخست کشور قرار گرفته است.
صدری ادامه داد: پارسال 42 هزار و 902 فقره استعلام در دفاتر رسمی استان مرکزی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان که حدود 40 هزار و 340 فقره بود، حدود 6 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان مرکزی گفت: در این مدت 40 هزار و 838 فقره خلاصه ملکی در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود پنج درصد رشد داشته است.
صدری افزود: 45 هزار و 679 فقره اسناد مالکیت سال گذشته در استان مرکزی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هفت درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: 15 هزار و 511 فقره بازداشت و رفع و بازداشت املاک در این مدت در استان مرکزی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که با 15 هزار و 511 فقره، حدود یک درصد رشد داشت.
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان مرکزی گفت: پارسال 930 فقره اسناد مالکیت دولت در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 28 درصد رشد داشته است.
صدری 432 فقره اسناد مسکن مهر سال گذشته در این استان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که حدود یک هزار و 132 فقره بود، حدود 61 درصد کاهش یافته است.
212 شعبه دادسرا ، دادگاه و دادگاه های عمومی و 137 شعبه حل اختلاف، 170 موسسه داوری در استان مرکزی فعالیت می کنند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.