به گزارش ایرنا، علی مهربان شامگاه پنجشنبه در آیین جشن گلریزان ویژه زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان اراک در سالن کوه هنر این شهرستان، افزود: 13 هزار زندانی در کشور به دلیل مشکلات مالی در زندان ها هستند.
وی بیان کرد: از 2 هزار و 400 مشمول دیه کشور، 206 نفر بیش از پنج سال است که در زندان هستند، 181 نفر بین سه تا پنج سال و 548 نفر یک تا سه سال سابقه محکومیت در زندان دارند.
معاون اداری مالی ستاد دیه کشور ادامه داد: 14 درصد زندانیان غیرعمد و دیه کشور زیر 200 میلیون ریال، هشت درصد 200 تا 500 میلیون ریال و 65 درصد یک تا 2 میلیارد ریال بدهی دارند.
مهربان عنوان کرد: ستاد دیه کشور به دست شهید لاجوردی ایجاد شده و تاکنون 300 جشن گلریزان در سراسر کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شده است.
وی گفت: در این مدت 105 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شده است.
معاون اداری مالی ستاد دیه کشور اضافه کرد: پارسال 9 هزار و 431 زندانی جرایم غیر عمد در کشور با بدهی هفت هزار و 400 میلیارد ریال در کشور آزاد شدند.
مهربان تصریح کرد: گام برداشتن در کار خیر نصیب هر فردی نمی شود و افرادی که در این مسیر وارد می شوند قدر خود را باید بدانند.
استاندار استان مرکزی هم در این نشست گفت: در فرهنگ اسلام تاکید زیادی بر دستگیری از درماندگان و نیاز مندان شده است.
محمود زمانی قمی افزود: افرادی که در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گام بر می دارند به خانه دل های شکسته وارد شده اند و اجر و پاداش این افراد را تنها خداوند می داند.
وی بیان کرد: خیران تاکنون در این راستا به پیروی از مولای متقیان حضرت علی (ع) اقدام های ارزنده ای انجام داده اند که امید است این حرکت و اقدام ها روز به روز افزایش بیشتری یابد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون چهار جشن گلریزان در این استان برگزار شده که خیران در این جشن ها گام های بلندی را برداشته اند.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی افزود: در دین مبین اسلام به بحث انفاق و کمک به نیازمندان سفارش بسیار شده است.
وی بیان کرد: 194 زندانی جرایم غیرعمد این استان با بدهی حدود 170 میلیارد ریال منتظر کمک های خیران هستند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: هر فردی در حد توان خود در راستای آزادی این افراد تلاش کند.
حجت الاسلام عبدالهی اضافه کرد: در سه ماه اخیر 60 زندانی در این استان آزاد شده ، 43 پرونده در ستاد دیه در دست بررسی است، 20 نفر از طریق برنامه قبول باشه آزاد شده اند و 18 نفر دیگر نیز در دستور کار است که امید می رود این افراد تا روزهای باقی از ماه مبارک رمضان آزاد شوند.
از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون چهار جشن گلریزان در شهرستان های ساوه، محلات، خمین و اراک برگزار شده که در این آیین ها خیران 13 میلیارد ریال بابت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.
از مجموع کمک های خیران در این استان، 11 میلیارد ریال مربوط به جشن گلریزان در شهرستان اراک است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.