به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی شهرستان اراک در فرمانداری اراک، افزود: افزایش سهم درآمد نفتی مهم ترین تحول در قانون برنامه ششم است که از دو به سه درصد افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: از میزان سهم اعتبار ذکر شده یک سوم مربوط به مناطق نفتی و بقیه مربوط به مناطق محروم است که نقش نداشتن اراک در این مهم خود یک ناکامی بزرگ محسوب شده و باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
کریمی اظهار کرد: اراک شهرستانی است که در دامن خود نواحی محروم و روستایی زیادی دارد و به طور مثال بخش مرکزی اراک به تنهایی در سطح 2 شهرستان استان روستا دارد که انتظار می رود مسئولان شهرستانی نگاه ویژه ای به این امر و بررسی مشکلات این بخش داشته باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحمیل بخشی از بار تکالیف استانی به شهرستان اراک از دیگر مباحثی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و تخصیص اعتبار طرح های شهرستان باید مجزا از استان دیده شود.
کریمی عنوان کرد: با توجه به مشکلات آب آشامیدنی، خشکسالی و اهمیت روستاها در قانون بودجه 96، بحث آبرسانی روستایی باید به عنوان یک رویکرد جدی در این کمیته در نظر گرفته شود تا روستاها به عنوان کانون تولید حمایت و نیازهابا همکاری دولت رفع شود.
وی، آبرسانی روستایی، طرح هادی و اعتبارات در نظر گرفته شده برای این مهم را از جمله مواردی برشمرد که در رقم زدن توسعه اقتصادی نقش مهمی دارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: شهرستان اراک علاوه بر مرکزیت استان بار مضاعف مدیریتی، هزینه و اعتبارات را برعهده دارد که باید مباحث جمعیت و وسعت را به عنوان 2 شاخص مهم ملاک قرار داده تا سهمی از اعتباران استانی برای شهرستان در نظر گرفته شود.
کریمی بیان کرد: لزوم آشنایی مدیران با ظرفیت های قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال 1396 که در شورای برنامه ریزی استان نیز مطرح شده از الزامات است که علاوه بر آن این مهم باید در راستتای تحقق اهداف به کار گرفته شود.
وی افزود: تدبیر و برنامه ریزی امکانات محدود را افزایش داده و وجود این مهم در برنامه ریزی و اداره امور جامعه دستاوردهای خوبی را به دنبال دارد و این مسئله با همزیستی و تلاش همه مسئولان دستگاه ها و در یک فضای جمعی که مهم ترین رکن برنامه ریزی در شهرستان است محقق می شود.
فرماندار ارام نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی اصولی و اولویت تخصیص اعتبار در اراک در راس امور است چرا که مدیریت دستگاهی در این شهرستان توسعه محور است و توجه به مناطق کمتر برخوردار به صورت پررنگ دیده می شود.
حسین بختیاری افزود: همگرایی هدفمند در پیشبرد برنامه های شهرستان در سایه اسناد و برنامه های کلان و منطقه ای موضوعی است که در کانون توجخه همه سئولان شهرستان است.
کلانشهر اراک با 650 هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی و ساروق و معصومیه تشکیل شده است.
7114/ 6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.