به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس کل، معاونین و کارکنان دادگستری استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: ملت غیور ایران اسلامی بر سر ارزش های خود با هیچ قدرتی تعارف ندارد و با تمام توان از مواضع و آرمان های خود دفاع می کند.
وی ادامه داد: قوه قضائیه وظیفه دارد در برابر هنجارشکنان اجتماعی و کسانی که با تیراندازی، اختشاش و شورش های خیابانی سعی در برهم زدن نظام اجتماعی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه می کنند با قاطعیت هر چه تمامتر برخورد کند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: برخورد قاطعانه با عاملان پخش مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی باید سرفصل برنامه های دستگاه قضایی باشد و این نوع افراد مشمول هیچ نوع تخفیف در مجازات نباشند.
وی افزود: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی خانمانسوز به دغدغه اصلی برای مسئولان کشور به خصوص مقام معظم رهبری تبدیل شده است که در این شرایط دستگاه قضایی وظیفه دارد با برنامه ریزی کارشناسی و به کارگیری نیروهای زبده و کارآزموده در راستای حل این مشکل گام های اثرگذار بردارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دستگاه قضایی در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود.
وی در ادامه سخنان خود، کاهش سن مصرف مشروبات الکلی را در جامعه نگران کننده دانست و گفت: دشمنان نظام اسلامی با هجمه های فرهنگی سعی در گسترش بی بندوباری در جامعه را دارند که مقابله با توطئه های فرهنگی آنها برنامه های فرهنگی و گسترش آموزه های اسلامی را می طلبد.
آیت الله دری نجف آبادی موفقیت دستگاه های قضایی، امنیتی و نیروی انتظامی در دستگیری به هنگام مجرمان را در نتیجه وحدت و همدلی دانست و گفت: این وحدت رویه و یکپارچگی قسمتی باید در همه لایه های اجتماعی به خصوص مرزهای زمینی و دریایی نهادینه شود و در مقابل توطئه های گروهک های تکفیری با اقتدار هر چه تمامتر برخورد شود.
وی دربخش دیگری از سخنانش دادگستری استان را در برابر واگذاری های اصل 44 مسئول دانست و گفت: مسئولان این نهاد قضایی باید مشکلات کارگری و شرایط ویژه کارخانه هایی را که در نتیجه اصل 44 به بخش خصوص واگذار شدند را به گوش مسئولان ارشد قوه قضاییه برسانند تا در صحنه ملی برای این کارخانه های چاره اندیشی شود.
امام جمعه اراک در خصوص برگزاری راهپیمایی روز قدس نیز گفت: دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی باید برنامه های امنیتی خود را به شکلی در جامعه پیاده سازی کنند که کوچکترین مشکلی در خلال راهپیمایی به وجود نیاید.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و 700 نفر در ندامتگاه های استان مرکزی به سر می برند که از این تعداد 98 و چهار دهم درصد مرد و بقیه زن هستند.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی افزود: 28 درصد از مددجویان ندامتگاه های استان در ارتباط با جریام مختلف مواد مخدر، 21 درصد سرقت، 12 درصد جرایم علیه اشخاص و بقیه نیز به جرم های مختلف در ندامتگاه های استان به سر می برند.
وی، با بیان اینکه کشفیات انواع مشروبات الکلی در سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است، بیان کرد: میزان قابل توجهی از این کشفیات مربوط به مشروبات داخلی است و مشروبات الکلی خارجی تنها پنج درصد کشفیات سال گذشته استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند که این مهم هشداری جدی است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در استان مرکزی نشان از تعدد قاچاقچیان عمده این مواد افیونی دارد، چرا که در سال های گذشته کشفیات مواد مخدر صنعتی هر یک از قاچاقچیان بین 10 تا 30 گرم بود اما، در سال گذشته از یک قاچاقچی بیش از 10 کیلوگرم مواد مخدر هروئین کشف شد.
31 خرداد تا هفتم تیر ماه با عنوان هفته گرامیداشت قوه قضاییه نامگذاری شده است.
هفتم تیرماه سال 1360 در اثر بمب گذاری در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی آیت الله بهشتی نخستین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی به همراه 72 تن از اعضاء این حزب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از این رو 31 خرداد تا هفتم تیرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت قوه قضائیه نامگذاری شده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.