علی زینی وند روز دوشنبه در نشست ستاد اشتغال روستایی افزود: برنامه های خوبی در راستای تسهیل اشتغال پایدار درروستاها در حال اجر است و دولت بستر لازم را برای اجرای طرح های تولیدی مشارکتی روستائیان فراهم کرده است.
وی اظهارکرد: روستا کانون کارآفرینی مولد است و کالبد روستا، ماهیت درونی و بافت روستا مظهر اقتصاد مقاومتی است.
زینی وند ادامه داد: حفظ این ماهیت و اصالت که با کمک خود روستائیان تحقق می یابد و گام نهادن در مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه است.
فرماندار محلات گفت: روستاهای محلات از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه مشاغل خانگی برخوردار هستند که ادارات و بانک‌ها بایستی برای ایجاد شغل پایدار و استفاده از این ظرفت ها بسترهای لازم را به وجود آورند.
زینی وند اظهار کرد: راهنمایی صحیح افراد سرمایه‌گذار توسط ادارات نقش مهمی در هدایت آنان به سمت ایجاد شغل ایفا می‌کند و این امر به‌عنوان یک روال می‌بایست مد نظر مسئولان ادارات قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برخی از روستاها نظیر آبگرم محلات دارای پتانسیل خوبی برای سر مایه گذاری و کارآفرینی هستند و ساماندهی این منطقه باید برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در دستور کار قرار گیرد.
زینی وند ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط در سطح شهرستان باید پس از تشکیل پرونده برای سرمایه‌گذاران، بر چگونگی طی مراحل مختلف پرونده نظارت کامل کنند تا پرونده‌ها بدون نقص در اختیار کارگروه‌های مربوطه استان قرار گیرد.
فرماندار محلات افزود: بانک‌ها به‌منظور پرداخت تسهیلات و کمک به ایجاد اشتغال در کنار سرمایه‌گذاران قرار گیرند و تولید شغل پایدار یکی از اهداف مهم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات باشد.
زینی وند گفت: دولت تسهیلات مناسبی را برای تقویت و توسعه مشاغل خانگی به ویژه در روستاها از جمله قالیبافی، خیاطی و تولید مواد لبنی اختصاص داده است و در این رابطه باید همکاری و مساعدت بانک ها با متقاضیان دریافت تسهیلات بیشتر شود.
وی، ازمسئولان بانک ها خواست برای کمک به پیشبرد اقتصاد مقاومتی شرایط اعطای تسهیلات به بخش مشاغل روستایی را آسان کنند.
شهرستان محلات با 55 هزار نفر جمعیت دارای یک بخش ، 2 شهر ، 2 دهستان و 40 روستا است .
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.