به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل امور زندان های استان مرکزی، علی عباس فلاحتی مطلق افزود: این زندانیان با حمایت های مالی اقشار مختلف مردم و برنامه های گلریزان در نقاط مختلف استان آزاد شدند.
وی ادامه داد: برنامه گلریزیان در رمضان امسال تا کنون در شهرستان های ساوه و محلات برگزار شده و 27 خرداد ماه جاری نیز این آیین در اراک با حضور نیکوکاران در تالار کوه نور برگزار می شود.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی بیان کرد: در ابتدای ماه مبارک رمضان 200 زندانی جرائم غیر عمد از نقاط مختلف این استان در انتظار کمک های مالی خیران بودند و برای آزادی این زندانیان 170 میلیارد ریال نیاز بود.
وی اضافه کرد: 183 زندانی غیر عمد دیگر در انتظار کمک خیران هستند تا بتوانند به آغوش جامعه بازگردند.
فلاحتی مطلق بیان کرد: بازگرداندن زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده ها امری انسانی و ارزشمند است و در این راستا برنامه گلریزان با هدف تامین منابع مالی برای آزادی این زندانیان در ماه رمضان تدارک شده است.
وی اضافه کرد: خیران استان مرکزی در سال گذشته سه میلیارد ریال در جشن گلریزان و سه میلیارد ریال نیز از طریق برنامه قبول باشه به ستاد دیه استان اهداء کردند که بر این اساس 64 زاندانی جرائم غیر عمد در استان از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.
فلاحتی مطلق اظهار کرد: خیران استان مرکزی در مجموع پارسال 217 زندانی جرائم غیر عمد استان مرکزی را با اهداء مبلغی بالغ بر هشت میلیارد و 600 میلیون ریال آزاد کردند و شکات نیز پنج میلیون و 400 میلیون ریال از مطالبات خود را به این زندانیان بخشیدند.
وی اضافه کرد: زندانیان جرائم غیر عمدی بیشتر به جرم های مهریه، نفقه، تصادف و بدهکاری های مالی غیر کلاهبرداری در زندان به سر می برند.
مدیرکل امور زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی یادآوری کرد: خیران می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0216268687001 بانک ملی ایران ستاد دیه استان مرکزی واریز کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.