به گزارش ایرنا، ظفر افشون روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک افزود: بانک ها در این راستا باید همه تلاش مضاعفی داشته باشند و فرمانداران نیز در شهرستان های مختلف در این خصوص نظارت های ویژه اعمال کنند.
وی بیان کرد: با تحقق این اعتبار مشکل بسیاری از خانواده های محروم حل می شود و توجه به این مهم امری ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: اقشار مختلف مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه حجت را بر مسئولان تمام کردند و وظیفه خود را انجام دادند و امروز رسالت مسئولان سنگین است و باید وظیفه و دین خود را نسبت مردم ادا کنند.
افشون عنوان کرد: شاخص ها در استان مرکزی بیانگر رونق اقتصادی است و واحدهای اقتصادی از حالت رکود خارج شده اند.
وی گفت: تسهیلاتی که پارسال به واحدهای تولیدی و اقتصادی این استان پرداخت شد، چند برابر سهم تعیین شده بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: پارسال سهم این استان در ارایه تسهیلات 350 واحد صنعتی بود که تا پایان سال به یکهزار واحد تسهیلات پرداخت شد.
افشون گفت: استان مرکزی توانست در سال گذشته پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور کسب کند و این آمارها بیانگر تلاش و فعالیت مدیران اقتصادی است.
وی اظهار کرد: روز گذشته برخی افراد از این استان تلاش های مدیران اقتصادی استان مرکزی را زیر سئوال برده اند که بیان این مطالب و عصبانیت ها تنها به دلیل شکست نامزد مورد نظرشان در انتخابات است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرای این استان به ویژه مدیران اقتصادی عملکرد شفاف و موفقی داشته اند و این مهم به طور کامل مشهود است.
افشون در خصوص حادثه تروریستی 17 خردادماه مجلس شورای اسلانی و حرم مطهر امام راحل در تهران نیز، گفت: کوردلان و دشمنان بدانند با این اقدام ها کوچکترین خدشه ای به اراده مردم در حمایت از نظام وارد نمی شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: سهم اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه و تسهیلات سفر رئیس جمهوری در سال 95 برای کمیته امداد امام خمینی (ره) 716 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 567 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
محمد تقی آبایی هزاوه افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در این راستا چهار هزار و 942 نفر را برای دریافت 660 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی کرده است که تاکنون 2 هزار و 879 نفر موفق به دریافت 389 میلیارد ریال تسهیلات شده اند.
وی بیان کرد: تسهیلات تبصره 26 قانون بودجه سال 95 بهزیستی استان مرکزی 68 میلیارد ریال بوده که تاکنون 65 میلیارد و 200 میلیون ریال آن معادل 82 درصد آن تخصیص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در این خصوص 463 نفر برای دریافت 63 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون 370 نفر موفق به دریافت 50 میلیارد ریال شده اند.
آبایی هزاوه در خصوص طرح کارورزی دانش آموختگان بیکار نیز گفت: واحد پذیرنده برای پذیرش کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشد.
وی اظهار کرد: واحد پذیرنده به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شده، مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است و چنانچه واحد پذیرنده یک یا 2 نفر شاغل بیمه شده داشته باشد مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: واحد پذیرنده ای که دارای پروانه کسب است، حداقل باید یک سال از تاریخ صدور آن گذاشته باشد.
آبایی هزاوه گفت: چنانچه واحد پذیرنده پس از گذشت 2 ماه از شروع دوره ،بدون دلیل موجه و مورد تایید دستگاه اجرایی استان از ادامه آموزش به کارورز امتناع کرد تا مدت یک سال از پذیرش کارورز جایگزین محروم می شود.
وی عنوان کرد: واحد پذیرنده مجاز نیست به واسطه پذیرش کارورز نسبت به تعدیل نیروهای کار خود اقدام کنند، در صورت رعایت نکردن این موضوع و احراز آن توسط ناظر استانی واحد پذیرنده از شمول طرح خارج خواهد می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: دانش آموختگان دانشگاهی برای برخورداری از مزایای این طرح برای مقطع تحصیلی کاردانی باید حداکثر 24 سال سن، مقطع تحصیلی کارشناسی 26 سال، کارشناسی ارشد 30 سال و مقطع تحصیلی دکتری 33 سال سن داشته باشد.
آبایی هزاوه عنوان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی که در طول 2 سال قبل از ثبت نام در سامانه کارورزی به مدت سه ماه یا بیشتر سوابق بیمه ای در تامین اجتماعی یا خدمات کشوری داشته باشد، از شمول این طرح خارج است.
وی بیان کرد: دانش آموختگان برای بهره مندی از این طرح باید کمتر از سه سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی (برای مردان بدون احتساب دوره خدمات نظام وظیفه) سپری شده باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: کارورزانی که کمتر از 2 ماه از شروع دوره، انصراف کتبی خود را اعلام کنند یا بر اساس بند ب ماده 14 و بندهای ج و د ماده 15 دوره کارورزی آنان قطع شود برای یک بار از موضوع بند (ه) مستثنی است.
آبایی هزاوه اظهار کرد: کارورز موظف است در طول دوره کارورزی نسبت به گذراندن دوره آموزشی آمادگی شغلی از طریق سازمان فنی و حرفه ای کشور و اخذ گواهینامه مربوطه اقدام کند.
وی عنوان کرد: از زمان شروع ثبت نام این طرح ( حدود 2 هفته گذشته) چهار هزار نفر در استان مرکزی ثبت نام کرده اند و 18 واحد پذیرنده نیز اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: سهم پذیرندگی کارورز برای سال جاری در کشور 150 هزار نفر است که این میزان حدود چهار تا پنج هزار نفر سهم استان مرکزی است.
آبایی هزاوه تصریح کرد: از محل بند د تبصره بودجه سال 96، 200 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان تحت حمایت بهزیستی ابلاغ شده که در نشست بعدی کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی توزیع شهرستانی می شود.
در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی بانک های عامل، کمیته امداد و بهزیستی استان مرکزی گزارشی از عملکرد تبصره 26 قانون بودجه سال 95 و تسهیلات سفر رئیس جمهوری را ارایه کردند.
29 مشاغل خانگی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار از مهمترین مصوبات این نشست بود.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.