دکتر مصطفی دلاور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: حمایت مالی از بیماران صعب العلاج در قالب اختصاص ردیف بودجه از سازمان غذا و داروی کشور انجام می گیرد و ماهانه در حدود یک تا یک و نیم میلیارد ریال برای این بیماران در استان مرکزی هزینه می شود.
وی افزود: یکهزار و 400 بیمار صعب العلاج استان در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای پرونده دارند به طوری که روزانه حدود 15 نفر و ماهانه حدود 600 نفر برای دریافت کمک مراجعه دارند.
دلاور، بیشترین هزینه و کمک را ویژه بیماران سرطانی عنوان کرد و گفت: اغلب این بیماران کم بضاعت هستند و پس از بیماران سرطانی،بیماران متابولیک ،مبتلایان به هپاتیت و روماتیسم بیشترین دریافت کنندگان کمک برای مخارج دارویی در استان هستند.
وی بیان کرد: بیماران ام اس نیز که در کنار داروهای تخصصی، نیازمند مصرف اقلام دارویی دیگری هستند و آنان نیز مشمول این کمک ها می شوند به طوری که در سال گذشته در حدود 130 میلیارد ریال توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک به بیماران صعب العلاج استان کمک شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برآورد می شود که تا پایان سال جاری بیش از 130 میلیارد ریال کمک هزینه مالی برای دارو و درمان بیماران صعب العلاج از طریق این معاونت در استان پرداخت شود.
دلاور اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون هنوز اعتباری در ردیف کمک به بیماران صعب العلاج از سوی سازمان تخصیص نیافته اما، معاونت غذا و دارو کمک رسانی به بیماران را متوقف نکرده است و امید می رود در سه ماه دوم سال جاری اعتبارات این بخش به استان تخصیص یابد.
در استان مرکزی 19 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و یکهزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد که15 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.