به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت : اجرای این طرح با هدف شناسایی کودکان مبتلا در استان مرکزی آغاز شده و تاکنون ۱۸ کودک اوتیسمی در اراک شناسایی شده اند ، اما فعلا از شهرستان های استان آماری گزارش نشده است .
فریبا نوروزی طرح غربالگری، تشخیص و مداخله اوتیسم را با هدف شناسایی کودکان دو تا پنج سال مبتلا به این بیماری عنوان کرد و افزود : طرح غربالگری تشخیص اوتیسم از اواخر سال گذشته در استان مرکزی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه خانواده ها می توانند برای دریافت پرسشنامه به ادارات بهزیستی، مراکز توانبخشی، پایگاه های CBR، مراکز مددکاری، مهدکودک ها، مراکز مشاوره و مراکز بهداشت مراجعه کنند، خاطرنشان ساخت: هرچه زودتر اوتیسم در کودک تشخیص داده شود به همان اندازه شانس اینکه کودک مبتلا، کمک و حمایت مناسب دریافت کند بیشتر است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی مراحل برای تشخیص بیماری را در مرحله اول اجرای طرح در اختیار گذاشتن آزمون ۱۰ سوال به خانواده ها ذکر کرد و متذکر شد : چنانچه در این آزمون به سه سوال از ۱۰ سوال پاسخ مثبت داده شود، خانواده ها راهنمایی می شوند تا کودک را برای آزمون و تشخیص نهایی به مرکز اوتیسم ببرند تا در مرحله بعد آزمون دقیق تری برای تشخیص نهایی انجام شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 671692
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.