به گزارش ایرنا، محمود نعمتی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات میدان تره بار اراک افزود: باید این سیستم اجرایی بتواند با توجه به اختیاراتی که دارد به شکل عملیاتی فعالیت داشته ودرآمدزایی کند.
وی اظهار کرد: مشکل میدان تره بار اراک این است که مالکیت میدان برعهده اتحادیه تعاون روستایی است و در مدیریت اجرایی این مکان اقتصادی موانعی وجود دارد.
وی، ترافیک، خدمات رسانی به رانندگان، نظافت خیابان ها، جمع آوری زباله، فقدان نماز خانه و سرویس بهداشتی مناسب را از جمله مشکلات پیش روی این مجموعه خدماتی عنوان کرد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ظرف سال های اخیر همواره این مشکلات وجود داشته و هیچ سازمانی تاکنون برای رفع این مشکلات اقدام عاجل انجام نداده است.
نعمتی افزود: صاحبان غرفه های مستقر در میدان تره بار اراک مدعی هستند این وظایف برعهده اتحادیه تعاون روستایی است و درمقابل شهرداری نیز به علت خارج بودن از محدوده شهر از ارایه خدمات خودداری می کند.
وی اظهار کرد: مقرر شد با نشست ها متعدد موانع و مشکلات میدان تره بار اراک رفع تا مالکان این مجموعه با طیب خاطر بتوانند به فعالیت اقتصادی بپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اختلاف فاحش قیمت میوه در میدان تره بار و خرده فروشی کلانشهر اراک وجود دارد که علت آن تعدد مغازه های عرضه و ناکافی بودن درآمد است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: کمبود و ناکافی بودن باغات در اراک موجب شده تا قیمت میوه های فصلی در این کلانشهر بالا باشد و برای رفع آن نیاز است مراکز عرضه توسط برخی شرکت ها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
23 هزار و 133 واحد صنفی در قالب 50 اتحادیه در کلان شهر اراک در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت اقتصادی دارند.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.