میثم روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اراک با توجه به زیرساخت های ورزشی خود در کنار ارائه برنامه های ورزشی به دانشجویان و دانشگاهیان تصمیم دارد که با توسعه برنامه ها، شهروندان را نیز در برنامه های ورزشی خود دخیل کند.
وی افزود: به منظور توسعه این برنامه ها باشگاه ورزشی دانشگاه تشکیل شد و به تبع آن زیرمجموعه آن مدرسه فوتبال نیز راه اندازی شد که کودکان 6 تا 14 سال را به عنوان رده پایه آموزش می دهد.
روحانی تصریح کرد: به واسطه وجود زیرساخت هایی همچون سالن های چندمنظوره می توان رشته های ورزشی دیگر چون والیبال، بسکتبال و فوتسال را نیز برای سال آینده توسعه داد و رشته های بانوان را فعال کرد.
وی بیان کرد: آغاز فعالیت باشگاه با مدرسه فوتبال پسران آغاز شده است تا نقاط قوت و ضعف ارزیابی شود و در مراحل بعد توسعه رشته های دیگری را مدنظر است.
مدیر اداره تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: این مدرسه فوتبال مشغول ثبت نام متقاضیان با شهریه 150 هزار تومان در یک دوره سه ماه است و به دلیل اینکه فضای باشگاه و مدرسه فضای علمی و فرهنگی و دانشگاهی است، تلاش بر این است که آموزشی اصولی توسط مربیان بومی و متخصص که مدرس رسمی فدراسیون است ارائه شود و با انتخاب مربیان متبحر این هدف محقق خواهد شد.
وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده توسط هیات فوتبال استان مرکزی از فعالیت مدارس فاقد مجوز لازم جلوگیری می شود و مدرسه فوتبال دانشگاه صنعتی اراک نیز در تمام طول سال فعال خواهد بود و انتظار است به واسطه فضای آکادمیک و دانشگاهی خانواده ها اقبال بیشتری نسبت به ثبت نام دراین مدرسه را داشته باشند چراکه در کنار مباحث آموزشی مباحث فرهنگی و تربیتی نیز مورد توجه قرار دارد.
روحانی عنوان کرد: اغلب مدارس فوتبال درآمدزایی را اولویت کاری خود قرار می دهند اما، این امر در مدرسه فوتبال دانشگاه صنعتی اراک در اولویت آخر است و این مدرسه می کوشد آموزشی اصولی و آکادمیک را منتقل کند و بر این اساس اگر تعداد بالای متقاضیان در روند کیفیت آموزش ها تاثیر منفی داشته باشند به طور قطع کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود.
دانشگاه صنعتی اراک به عنوان یکی از شعبه های دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1367 در اراک ایجاد شد که اینک مستقل شده است.
1400 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 19 رشته و پنج گرایش مکانیک، برق، عمران، معدن و علوم پایه در این دانشگاه تحصیل می کنند.
6992/6013/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.