حسن شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت گندم در ساوه 17 هزار و 500 هکتار است که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت حداقل 65 هزار تن گندم از اراضی زیرکشت برداشت و 50 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نیز به صورت تضمینی خریداری شود.
وی، قیمت خرید تضمینی گندم را به ازای هر کیلوگرم 13 هزار ریال برشمرد و اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی توسط 2 سیلوی مکانیزه در ساوه انجام می شود، گفت: سیلوی دولتی ساوه دارای 40 هزار تن انبار ذخیره مکانیزه و 20 هزار تن فضای آزاد است.
مدیر جهاد کشاورزی ساوه بیان کرد: ظرفیت سیلوی مکانیزه خصوصی شهرستان 100 هزار تن است و سیلوی کارخانه آرد نیز 15 هزار تن ظرفیت دارد و از نظر انبار ذخیره گندم مشکلی در ساوه وجود ندارد.
شریفی گفت: تاکنون چهار هزار تن محصول گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.
به گفته وی بخش عمده ای از این محصول به شهرهای استان و سایر نقاط کشور ارسال می شود و مازاد ظرفیت سیلوی شهرستان نیز برای سایر محصولات از جمله ذرت به کار می رود.
در مجموع 137 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی شامل 20 هزار هکتار باغ، 50 هزار هکتار زراعت و 67 هکتار زراعت آیش در ساوه وجود دارد که سالانه در مجموع 700 تا 800 هزار تن محصول از آن برداشت می شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.