به گزارش ایرنا، مهر علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مرحله پوره سن که بیش از 10 روز از آن گذشته است تا کنون 2 هزار و 500 هکتار مبارزه انجام شده است و دامنه این عملیات تا سطح 6 هزار هکتار دیده شده است.
وی بیان کرد: واحد حفظ نباتات کمیجان امسال با داشتن 12 کارشناس دولتی و پوشش 15 هزار و 800 هکتار از اراضی زیر کشت غلات پاییزه کار مراقبت، بازدید و آگاهی بخشی به کشاورزان را در خصوص نحوه زمان مبارزه با سن غلات را بر عهده دارد.
محمدی عنوان کرد: برگزاری 50 کلاس آموزشی ترویجی، توزیع 6 هزار بروشور آموزشی، 400 ساعت کار کارشناسی در سطح مزارع و آموزش چهره به چهره کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است که باعث شده عملکرد قابل قبولی در خدمت رسانی به بهره برداران شهرستان صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری با توجه به بارش نامناسب و دیر هنگام در فصل پاییز، سطح سبز مزارع دیم مطلوب نبود و تغییرات دمایی و سرمای ناگهانی در آذر ماه موجب خسارت و تنش سرمازدگی به مزارع گندم و دیم شد.
رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان اظهار کرد: تنش و خسارت در اراضی موجب بد سبزی و تراکم نامطلوب بوته در واحد سطح شد که این مهم در نتیجه کاهش عملکرد محصول به خصوص در اراضی دیم و افت تولید گندم نسبت به سال گذشته را به همره داشته است.
محمدی پیش بینی کرد: تولید گندم در سال جاری در شهرستان حدود 23 هزار تن شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 25 درصد کاهش دارد.
وی گفت: کمیجان 56 هزار هکتار اراضی آبی و دیم قابل کشت دارد که از این میزان 18 هزار هکتار ارضی آبی و 38 هزار هکتار اراضی دیم است و با تولید حدود 30 هزار تن گندم یکی از قطب های کشاورزی و زراعت استان محسوب می شود.
شهرستان کمیجان با جمعیت 39 هزار نفری در فاصله 96 کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.