به گزارش ایرنا، فرهاد مجدآبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری برای 2 هزار و 2 خانوار بهره بردار پروانه چرا صادر شده و 14 هزار و 924 هکتار از مراتع شهرستان در قالب 6 طرح مرتع داری به دامداران روستایی واگذار شده است.
وی، همچنین واگذاری 26 هزار و 103 هکتار دیگر نیز در قالب صدور پروانه چرا به دامداران منتخب را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش عنوان کرد.
مجد آبادی در ادامه عنوان کرد: 10 هزار و 550 راس دام سبک در فصل تابستان اجازه چرا در مراتع را دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فراهان تصریح کرد: با توجه به پناسیل مراتع این شهرستان برای کشت دیم، تخریب و تصرف مراتع با چرای بی رویه سبب محدود شدن سطح مراتع و فشار مضاعف به پوشش گیاهی شده است.
مجد آبادی خاطرنشان کرد: چرای بهاره (زودتر از موعد) سبب تخریب گیاهان مرتعی یکساله و صدمه به تجدید حیات گیاهان چند ساله می شود که این امر وضعیت مراتع شهرستان را به شدت تضعیف کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی در ماه های اخیر و شرایط اقلیمی، شهرستان فراهان از لحاظ وضعیت مراتع نسبت به قالب شهرستان ها وضعیت نامناسبی دارد.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی بوده که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.