به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی با توجه به گستردگی فعالیتها در صنعت برق حجم عظیمی از دانش با اجرای پروژه های مختلف در ‌آن تولید می شود که قسم اعظم آن به صورت تجربه و مهارت در ذهن افراد باقی می ماند ، لذا لزوم به کارگیری و استقرار این سیستم مدیریتی پیش از پیش احساس شد .
بر اساس این گزارش در جلسه آغاز استقرار مدیریت دانش آقای مجید سعادت زاده مدیر دفتر مدیریت استراتژیک و بهره وری و دبیر کارگروه اجرایی مدیریت دانش برق باختر بیان داشت : ضرورت شناسایی ، به اشتراک گذاری ، ثبت و تدوین بسته های دانش و شناخت دانش ضمنی سازمان از الزامات و ضرورت های پیش روی سازمانهای دانش بنیان و یادگیرنده به شمار می رود .
وی افزود : وزارت نیرو به عنوان یکی از وزارتخانه های سرآمد کشور در حوزه مدیریت دانش مدل APO (سازمان بهره وری آسیایی )را به عنوان مدل پیشنهادی به سازمانهای زیرمجموعه خود پیشنهاد نموده است .
مدیر دفتر مدیریت استراتژیک و بهره وری افزود : در این راستا کلیات طرح و استقرار نظام مدیریت دانش در برق باختر به تصویب رسید و در اولین اقدام اعضای شورای سیاستگذاری و کارگروه اجرایی مشخص و پس از صدور احکام مربوطه و برگزاری جلسات آموزش مدیریت دانش در سطح عمومی و تخصصی جهت اعضای شورای سیاستگذاری و کار گروه اجرایی انجام شد .
وی در پایان اضافه نمود : پس از انتخاب مدل APO به عنوان مدل پذیرفته شده و انتخاب مشاور،زیر ساختهای لازم جهت اسقرار مدیریت دانش در برق آغاز شد.
این گزارش می افزاید : در این مراسم مهندس جهانیان مشاور سیستم مدیریت دانش مطالبی در مورد فرآیند استقرار ، کلیات و مفاهیم مدیریت دانش و محدوده و روند اجرای طرح ارائه نمود.
وی در ادامه ضمن تشریح سیستم مدیریت دانش بر اساس مدل سازمان بهره وری آسیا افزود: نتیجه گرایی از ویژگیهای این مدل است و جهت سازمانهایی که ارتقاء بهره وری فعالیتها را مدنظر دارد موثر و مناسب می باشد.
وی در پایان مراحل شناخت و ارزیابی وضع موجود ، طراحی مدیریت دانش ، آموزش و توسعه فرهنگی و پیاده سازی و اجرا را شرط اصلی استقرار و استمرار پروژه مدیریت دانش است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670019
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.