به گزارش خبرآنلاین، احمدی اظهار داشت: برای اینکه شاخص‌های فرهنگی یک جامعه ارتقاء یابد به طور حتم باید دررابطه با مطالعه و ترویج مطالعه مفید قدم‌های موثری برداشته شود زیرا اگر افراد اهل مطالعه شوند فرهنگ جامعه تغییر مثبتی پیدا می‌کند.
وی افزود: هدف از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ترویج فرهنگ رضوی و گسترش کتاب‌‌خوانی است که از طریق مطالعه کتب اهل بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) میسر می‌شود.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با همتی که فعالان عرصه فرهنگ دارند بتوانیم گام موثری در راستای آشنا کردن مردم با سیره امام رضا(ع)، حضرت فاطمه(س) و همچنین حضرت احمدبن موسی(ع) برداریم.
احمدی با اشاره به دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری بر چندین نکته مهم تاکید داشتند و فرمودند، هر چقدر تکنولوژی پیشرفت کند احتیاج به کتاب بیشتر می‌شود و کتاب روز به روز در جامعه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، جای کتاب را هیچ چیز نمی‌تواند بگیرد و به گمان بنده یکی از بدترین تنبلی‌ها، تنبلی در خواندن کتاب است.
وی بیان کرد: از آنجا که کتابخانه در یک روستا، قطب فرهنگی محسوب می‌شود و در بسیاری از این کتابخانه‌ها فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوبی درحال انجام است، تقاضا داریم این کتابخانه‌ها به صورت ویژه‌تر دیده شوند تا هم امنیت در این کتابخانه‌ها فراهم شود و هم موانع موجود در مسیر فعالیت آنها برطرف شود.
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی عنوان کرد: طبق قانون نیم درصد از عوارض شهرداری‌ها متعلق به کتابخانه‌ها بوده و باید به حساب کتابخانه‌ها واریز شود اما سال گذشته و امسال یک ریال هم از شهرداری به حساب کتابخانه‌ها واریز نشده است.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 668985
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.