مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین با بیان این مطلب گفت : روز گذشته قانون جدید مجلس در رابطه با حفاظت از تالاب ها به کلیه استان ها ابلاغ شد . بر اساس این قانون برای تالاب‌ها یک ریل‌گذاری درست پیش بینی شده و خلأ قانونی قبل از بین رفته و سازمان محیط‌زیست برای گرفتن حق تالاب‌ها قوی‌تر شده است.

سعید محمودی با بیان این که با تصویب این قانون در مجلس تالاب‌ها دیگر تشنه نمی‌مانند و حقشان به آنها داده می‌شود ، تصریح کرد : این بار قانون تالاب‌ها را نجات داد، آن هم درست زمانی که خشکسالی و استفاده بی‌رویه از آب‌های سطحی شیره جانشان را مکیده و هر روز تشنه‌ترشان می‌کند.
وی متذکر شد : در حالی‌که خلأ‌های قانونی دست و پای سازمان حفاظت محیط‌زیست را بسته بود، حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور قانون شد تا از قبل آن تالاب‌ها بعد از این روی خوش ببینند.
محمودی درباره مراحل قانونی شدن بحث حفاظت تالاب ها گفت : رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به خانم ابتکار قانون مصوبه مجلس در دفاع از تالاب‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد. لایحه‌ای که پس از تهیه و تدوین و تصویب در دولت یازدهم، بیستم اردیبهشت ۹۴ تقدیم مجلس نهم شده بود و درنهایت در مجلس دهم به تصویب رسید. حالا این قانون برای نخستین‌بار هرگونه بهره‌برداری و اقدامی که تخریب و آلودگی تالاب‌ها را به دنبال داشته باشد، ممنوع کرده است و بعد از این بیش از ٤٠ تالاب ایران حقابه‌شان را از وزارت نیرو طلب خواهند کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد : از این پس با ابلاغ این قانون حفاظت و احیاء تالاب میقان و بحث حقابه آن با قوت پیگیری خواهد شد

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 668169
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.