رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی با اعلام این خبر گفت : ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار امسال به این استان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داردو این رشد در تمامی زمینه ها به نسبت مساوی نیست.
رقیه یادگاری با بیان این که امسال ۱۲۳ میلیارد تومان در زمینه قانون متوازن به استان اختصاص یافته است که تفکیک شهرستانی ندارد ، متذکر شد : این اعتبار که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است دربرگیرنده طرح هایی که ردیف ملی دارند است و ردیف بودجه ای این طرح ها را شامل شده که تفکیک شهرستانی نمی شود.
یادگاری با بیان این که دراعتبار اختصاص یافته به استان ، ۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز به استان مرکزی اختصاص یافته است افزود : تامین اعتبار از محل سه درصد نفت وگاز امسال نسبت به سال گذشته ۱۹۷ درصد رشد داشته و این اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته استان شامل سه شهرستان کمیجان، خنداب و خمین و بخش هایی در شهرستان های ساوه، شازند، فراهان و تفرش تعلق می گیرد.
وی 137 میلیارد تومان از این اعتبارات را در زمینه تملک دارایی های سرمایه ای عنوان کرد و افزود : بیشترین برخورداری اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به شهرستان های استان است و این اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی از تخصیص اعتبار شاخص های توسعه برای اولین بار به استان خبر داد و گفت : برای نخستین بار در زمینه ارتقای شاخص های توسعه به استان مرکزی 46 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که توزیع آن بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
یادگاری متذکر شد : ۵۰ درصد این اعتبارات به عنوان کمک های فنی اعتباری با تصویب شورای برنامه ریزی استان برای کمک به رونق تولید و بقیه آن نیز برای زیرساخت های تولید و اشتغال هزینه می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی همچنین از اعتبار جداگانه برای نخستین بار در بحث توسعه ورزش در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده ، ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ، برای توسعه ورزش دانش آموزی، جوانان و بانوان به استان اختصاص یافته است که نحوه توزیع آن تا کنون اعلام نشده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667462
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.