به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا ملکی افزود: بر اساس اعلام جهاد کشاورزی پیش بینی می شود امسال 260 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی خریداری شود.
وی، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری را 13 هزار ریال عنوان کرد و گفت: گندم کشاورزان تا 2 درصد سن زدگی بدون کسر قیمت و از 2 درصد به بالا به ازای هر درصد سن زدگی 150 ریال از قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم کاسته می شود.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: 28 مرکز خرید در شهرستان های این استان برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان پیش بینی و آماده سازی شده است.
ملکی گفت: برای سهولت در امر خرید گندم مازاد کشاورزان استان این مراکز بر اساس میزان تولید در شهرستان ها ایجاد شده است و آمادگی خرید محصول کشاورزان به هر میزانی که به این مراکز مراجعه کنند وجود دارد.
وی، با یادآوری آغاز اجرای طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان ساوه افزود: بعد از ساوه این طرح بر اساس موقعیت جغرافیایی استان در شهرستان های زرندیه، کمیجان، فراهان، اراک و آشتیان انجام می شود.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یاد آور شد: 650 هزار تن ظرفیت سیلو ذخیره سازی گندم در استان مرکزی وجود دارد که 300 هزار تن آن برای ذخیره سازی و خرید گندم مازد بر نیاز کشاورزان آماده بهره برداری است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667130
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.