به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان مرکزی ، مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی در نشست امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه در سالن جلسات حوزه معاونت عمرانی استانداری مرکزی تشکیل شد ، افزود: با توجه به اختلافاتی که میان مردم و منابع‌طبیعی در زمینه ی مالکیت مراتع شکل گرفته ، در برخی از موارد می‌توان با بکارگیری برخی سیاست‌های تشویقی اقداماتی انجام داد که مردم برای حفظ منابع طبیعی اقدام کنند.
سعید فرخی بیان کرد: حجم بالای بارندگی‌های فصلی در بهار امسال سبب رشد سطح علوفه در مراتع سطح استان شده که می‌تواند مخاطراتی اعم از آتش‌سوزی مرتعی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: براساس قوانین وضع شده مباحث مرتبط با مراتع جزئی از اختیارات منابع‌طبیعی و مباحث مرتبط با فضای سبز شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد که هر دو مجموعه‌ موظفند به بهترین شکل ممکن در راستای حراست و حفاظت مراتع و منابع طبیعی اقدام کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی و کار مستمر است و در این زمینه آگاهی‌بخشی و تولید محتوای معقول می‌تواند بسیار موثر واقع شود، همچنین تمامی دستگاه‌های مرتبط با این مسئله باید به شرح وظایفشان آگاه باشند.
وی تصریح کرد: احداث آتش‌برها توسط دهیاری‌ها در حد امکان و توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل مورد تاکید است و باید بیشتر مورد توجه باشد . همچنین اگر منابع‌طبیعی مردم را آگاه کند در این زمینه با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.
فرخی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش تفریحات مردمی گفت: سال گذشته چندین مورد غرق‌شدگی در مناطق آبگیر و آبخیز سطح استان اتفاق افتاد که امسال به‌منظور جلوگیری از وقوع این حوادث ،مناطق آبگیر تفریحی را با نصب تابلوهای هشدار، استقرار تیم غریق‌نجات و محصور کردن حوزه آبگیر تحت حفاظت قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: دریاچه کوکبیه شازند یکی از مناطق تفرجگاهی پرخطر محسوب می‌شود که شهرداران آن منطقه موظف هستند تا زمان ساماندهی محوطه دریاچه ،تیم‌های غواصی آموزش‌دیده را در محل مستقر کنند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667077
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.