به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی شاکری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 41 نفر از این مبلغان مرد و 14 نفر زن هستند و از تعداد 55 مبلغ دینی در شهر های فرمهین، خنجین و مابقی در سطح روستاهای شهرستان فعالیت دارند.
وی بیان کرد: 17 مبلغ دینی سنتی نیز دراین شهرستان فعالیت دارند که اداره تبلیغات اسلامی آموزش هایی را به این افراد داده تا به ارائه احکام اسلامی و دینی به مردم بپردازند.
حجت الاسلام شاکری اظهار کرد: برگزاری نشست های خانگی در برخی از حسینیه و مساجد از ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری، اقامه نماز یومیه توسط 41 مبلغ دینی، تشریح احکام شرعی ویژه ماه مبارک رمضان و احکام و تبیین فضایل ماه مبارک رمضان و روزه داری از جمله برنامه های روحانیون اعزامی در سطح شهرستان است.
مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان فراهان، شرکت در نشست قرائت قرآن، برگزاری آیین دهم مبارک رمضان (وفات حضرت خدیجه و ابوطالب)، برگزاری آیین 28 سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، قیام خونین 15 خرداد، آیین ولادت امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری آیین های لیالی قدر، احیا، شب زنده داری تا سحر، آمادگی در راستای راهپیمایی روز جهانی قدس همراه با مشارکت گسترده مردم و اقامه نماز عید سعید فطر را نیز از دیگر برنامه های روحانیون، دفتر تبلیغات، روحانیون بومی و مقیم فراهان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
حجت الاسلام شاکری در ادامه تصریح کرد: برپایی محفل انس با قران کریم شامل (قرائت قاری بین المللی، حافظ کل، و گروه تواشی از شهر مقدس قم)، نماز جماعت، افطاری، در روز یکشنبه مورخ 14 خرداد ماه سال جاری در شهر فرمهین و خنجین از جمله برنامه های بزرگداشت 28 سالگرد سالگرد ملکوتی امام خمینی (ره) در فراهان بود.
وی اظهار کرد: قرائت قرآن کریم، برگزاری نماز جماعت، ارائه سخنرانی، و افطاری در امام زاده احمد بن علی (ع) زلف آباد شهر فرمهین و برگزاری موارد ذکر شده در مسجد صاحب الزمان روستای تلخاب در روز دوشنبه 15 خرداد ماه سال جاری نیز از جمله برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد سال 42 در این روز است.
مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان فراهان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم همه بندگان را به ضیافت و مهمانی خود دعوت کرده و واجب بودن نماز و روزه بر کسی پوشیده نیست که می طلبد همه مسلمانان برای رستگاری خود موازین اخلاقی را رعایت و تمامی دستورات و فرماین الهی را سرلوحه خود قرار دهند.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی بوده که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و بخش خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013 خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.