به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی شامگاه یکشنبه در مصلی بیت المقدس اراک در آیین بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با تسلیت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) افزود: این بزرگمرد تاریخ افتخار اسلام، ایران و استان مرکزی است.
وی گفت: امام راحل فقیهی به تمام معنای بود که توانست حکومت اسلامی را با جامعیت به جهان معرفی کند.
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی افزود: نوگرایی حضرت امام خمینی (ره) در فقه و توجه به نیازهای زمان و تطبیق فقه اسلامی توسط این فقیه چیره دست صورت گرفت.
وی اظهار کرد: امام راحل، فقه پویای شیعه را در آثار فقهی خود به نمایش گذاشت.
این استاد حوزه و دانشگاه به ویژگی های حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام عارفی جامع و تربیت شده مکتب مرحوم شاه آبادی بود که در عرفان و اخلافپق نظیر نداشت.
وی افزود: امام مفسری به تمام معنا بود و هر قسمت قرآن را به زیبایی تفسیر می کرد و فیلسوف قدرتمندی بود که به سیاست های زمان خود اشراف کامل داشت.
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی افزود: امام با دانایی سیاست دنیا را به چالش کشید و آنان را متحیر کرد و اکنون نیز باید با پیروی از الگوی امام راحل دشمنان را ناامید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران بیشترین قربانی از ناحیه تروریسم بوده و دانشمندان و محققان زیادی را به این شیوه ناجوانمردانه از دست داده است.
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی افزود: مکتب اسلامی ما به سلاح ایمان، منطق و دلیل مجهز است و نیازی به ترور و سلاح هسته ای ندارد.
وی اظهار کرد: خطر ما برای دنیا سلاح هسته ای نیست و امام به ما آموخت فکر خوب داشته باشیم و دشمنان از فکر ما درهراس هستند.
بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.