به گزارش ایرنا، استاد علوم و معارف دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور استان مرکزی در این آیین گفت: نظام موفق نظامی است که تعالی و توسعه همزمان و در کنار یکدیگر در آن وجود داشته باشد و جامعه ای که از نشاط برخوردار نباشد نمی تواند به رشد و پیشرفت دست پیدا کند.
مهدی تنابنده افزود: نشاط سیاسی برای یک جامعه کلید توسعه و افسردگی سیاسی به عنوان عامل تمدن سوز یک جامعه محسوب می شود و باید مواظب بود که جامعه گرفتار این معضل نشود.
وی ادامه داد: سیاست در مفهوم غربی به 2 مفهوم فن کسب قدرت به هر طریقی و فن حفظ قدرت تعریف می شود و در دیدگاه اسلامی خدمت مقابل قدرت قرار داشته و قدرتی را قبول دارد که خدمت به دنبال آن باشد.
این استاد علوم و معارف اسلامی دانشگاه های استان مرکزی بیان کرد: مقاطع مختلف تاریخی نشان می دهد قدرت یکی از مسائل کشمکش بین گروه ها و کشورهای مختلف است و همواره این کشمکش ها یک گروه بازنده و یک گروه برنده به همراه دارند، گروهی که برنده انتخابات می شوند نشاط آنان حفظ و مشکلی برایشان به وجود نمی آید و گروه بازنده با شنیدن خبر شکست اگر پیش زمینه شکست فراهم نشده باشد دچار افسردگی سیاسی می شوند.
تنابنده افزود: هر جریان سیاسی که می خواهد فعالیت موثر داشته باشند باید ظرفیت شکست را در خود ایجاد کندو اگر جریان شکست را برای حامیان خود آماده کرده باشد با آسیب شناسی دلایل شکست، خود را برای دور بعد آماده می کنند.
وی ادامه داد: افسردگی سیاسی در مقاطع کلیدی از جمله جنگ، انقلاب ها، کودتا و انتخابات شکل می گیرد وهر انتخاباتی که شکل می گیرد احتمال ایجاد افسردگی سیاسی در آن زیاد است.
این استاد علوم و معارف اسلامی دانشگاه های استان مرکزی یادآور شد: در فضای برجام اگر رهنمود های رهبر انقلاب نبود همه مردم فکر می کردند که باید با آمریکا صحبت کنیم تا مشکلات برطرف شود و رهبر فرزانه با سیاست گذاری صحیح جلوی این شرایط را گرفت.
تنابنده گفت: اگر افسردگی سیاسی در جامعه ای رخ دهد، جلوی رشد و توسعه آن جامعه گرفته و نخبگان سیاسی می ریزند و فضا برای افرادی که می خواهند از قدرت سوءاستفاده کنند باز می شود.
وی، انجام کار برای خدا را یکی از راه های پیشگیری از افسردگی سیاسی عنوان کرد و افزود: هر فردی که کار انقلابی انجام می دهد باید بداند اگر کارش برای خداست.
این استاد علوم و معارف اسلامی دانشگاه های استان مرکزی افزود: دومین راه جلوگیری از ایجاد افسردگی سیاسی راه جایگزین است و سیاستمدار خردورز همواره راه جایگزین دارد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود جامعه را از حقایق آگاه کنید و از آگاه کردن مردم برای جلوگیری از افسردگی سیاسی می توان به خوبی بهره جست.
این استاد علوم و معارف اسلامی دانشگاه های استان مرکزی رهبر سیاسی، اتحاد سیاسی و بدنه اجتماعی قدرتمند را هرم پیروزی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: اگر این هرم را حفظ شود برنده شدن در رقابت های سیاسی ضریب اطمینان بیشتری می گیرد.
در پایان این آیین مداحی و نوحه سرایی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.