به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه اراک، افزود: قانون اساسی که سند افتخار ملت ایران است، بحث ولایت فقیه را با عزتمندی برجسته کرده و امام راحل آینه تمام نمایی از نقش رهبری در نظام اسلامی را در قالب الگوی حکومتداری دینی در دنیا مطرح کرد.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بی نظیر در تاریخ اسلام و ایران است که با شجاعت تمام ملت ایران را از شر ستمگران طاغوت نجات داد و با قدرت، صلابت، ایمان، پشتکار و توکل، استقلال، آزادی را به ایرانیان هدیه داد.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: امام خمینی (ره) تنها تعلق به ایران ندارد بلکه چهره ای جهانی است که امروز بسیاری از ملت های آزاده و فهیم دنیا تفکر و راه این بزرگمرد را برگزیده اند.
وی عنوان کرد: استان مرکزی به عنوان زادگاه امام راحلدر ایام سوگواری ارتحال امام باید با شکوه و عظمت بدرخشد و محوریت این برنامه ها باید تشریح تفکر و ایده های ناب دینی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی این بزرگمرد باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: خبرگان رهبری پس از رحلت این شخصیت بزرگ، از شجاع ترین فرزندان ایشان را برای رهبری جهان اسلام برگزیدند و امروز کشتی این انقلاب به بهترین شکل ممکن با دستان توانمند رهبر معظم انقلاب هدایت می شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: 15 خرداد نیز از دیگر مناسبت های با اهمیت است و قیام مردمی در این روز در سال 1342 در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.
امام جمعه اراک افزود: فریاد رسای امام خمینی (ره) در سخنرانی 15 خرداد 42 به دستگیر و تبعید وی انجامید اما سخنان جسورانه و روشنگرانه وی نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی شد که میوه شیرین آن امروز با نام جمهوری اسلامی ایران به ثمر نشسته است.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: آثار بیداری و آگاهی اسلامی به واسطه انقلاب اسلامی ایران است و اگر امام راحل نبود و این انقلاب شکل نمی گرفت، سرنوشت ایران مشخص نبود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و مقام شامخ شهدای روز پنجشنبه کابل گفت: در این جنایت مردم روزه دار به خاک و خون کشیده شده اند و کاری از این پست تر نیست.
وی اظهار کرد: آل سعود معاملاتش را با ترامپ انجام می دهد و بمب هایش را بر سر مسلمانان می ریزد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر فرصت شناسی ماه رمضان تصریح کرد: همه باید در ماه رمضان که میدان مسابقه بندگان برای کسب فضایل است، دست به دعا بردارند تا شر این دشمنان از سر مسلمانان کم شود.
امام جمعه اراک اضافه کرد: ماه رمضان فرصتی برای بهره گیری بیشتر از قرآن کریم و خیرات است که همه باید تلاش کنند تا بیشترین بهره را از این ماه ببرند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک در خصوص تب کریمه کنگو، گفت: این بیماری مشترک بین انسان و دام از طریق دام آلوده به انسان منتقل می شود که بسیار خطرناک است و تاکنون چند تلفات در کشور داشته است.
وی بیان کرد: هرچند تاکنون موردی در استان مرکزی دیده نشده اما انتظار است مردم با حساسیت توصیه های پیشگیرانه را رعایت کنند تا مسئله ای رخ ندهد.
سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) از دیگر مواردی بود که در خطبه های نماز جمعه اراک به آن پرداخته شد.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک گفت: حمایت از قشر ضعیف از شاخص های مهم امام راحل (ره) است.
حجت الاسلام محمد حاجی پور افزود: حامی مستضعفان بودن از تاکیدات دین مبین اسلام است و رهبر معظم انقلاب نیز پیرو این سیره است.
وی بیان کرد: پیروان واقعی خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید حامی مستضعفان و محرومان باشند و افرادی که در این مسیر گام بر نمی دارند و به دنبال افراد مرفه جامعه هستند در خط امام راحل و رهبری نیستند.
نماز عبادی سیاسی روز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.