محمود زمانی قمی روز پنج شنبه در دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی افزود: عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات ملی باید بررسی شود تا میزان فعالیت و اهتمام و توجه دستگاه های اجرایی در جذب این اعتبارات مشخص شود.
وی با یادآوری اختصاص 112 میلیارد تومان اسناد خزانه در سفر هیات دولت به طرح های استان مرکزی افزود: سه شنبه هفته آینده نشستی با حضور همه مدیرانی که سهمی از اعتبارات سفر دارند برگزارمی شود و میزان جذب اعتبار و اسناد آن مورد بررسی قرار می گیرد.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: همه این اسناد برای توسعه و پیشرفت استان باید مورد استفاده قرار گیرد و نباید از این اعتبارات چیزی برگردانده شود.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران توانسته درعرصه ملی و بین المللی به پیشرفت، عزت و اقتدار دست یابد و از خود بینی ها رهایی پیدا کند به برکت حضور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است.
وی ادامه داد: سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) در زادگاه این رهبر فقید باید هرچه باشکوهتر و باعظمت تر برگزار شود زیرا هرچه بزرگداشت معمار کبیر انقلاب باشکوهتر برگزار شود در واقع به عظمت و بزرگداشت انقلاب پرداخته شده است.
استاندار استان مرکزی گفت: 15 خرداد روز بزرگداشت آغاز پیروزی نهضت انقلاب اسلامی است در این روز با اهدای شهدای بزرگ فصل جدیدی برای مبارزات شد و در روز 22 بهمن سال 57 این شجره طیبه به بار نشست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: مردم انتظار دارند بعد از انتخابات مدیران همسو با دولت برای اجرای سیاست ها باشند و بهترین خدمات و شایسته ترین عملکرد از آنان را ببیند.
سید مهدی مقدسی افزود: مردم و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی از مدیران انتظار دارند جذب اعتبارات ملی در استان را با قاطعیت تمام در دستور کار خود قرار داده و مسیر توسعه استان را با تسریع در تکمیل طرح هاشتاب بخشند.
وی ادامه داد: بر اساس اقدام های انجام شده سهم اعتبارات استانی تا پایان برنامه ششم توسعه به 30 درصد افزایش می یابد و بقیه آن سهم اختیارات ملی می باشد که نیاز است مدیران برای جذب سهم استان در این زمینه تلاش کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سفر هیات دولت به استان مرکزی 900 میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافت که بخشی از آن سال گذشته جذب شد و بقیه نیز باید امسال جذب شود و آثار آن در استان برای مردم نمایانده شود.
مقدسی خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی با اتحاد و همدلی از ابتدا پیگیری مطالبات مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است و باید این اتحاد و همدلی برای پیگیری مطالبات مردم در بین مسئولان استانی نیز ایجاد شود.
وی، با اشارهبه انتخابات شوراهای اسلامی افزود: از منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر اراک انتظار است با انتخاب شهرداری با تجربه بستر تحول بزرگی در آبادانی و توسعه شهر اراک را فراهم کنند.
نماینده مردم فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: 300 میلیون دلار برای 900 مجتمع های آب رسانی در کشور اختصاص یافته است که در این حوزه باید سهم استان مرکزی به خوبی جذب شود.
محمد حسینی افزود: 300 میلیون دلار برای آبرسانی تحت فشار و کم فشار اختصاص یافته است که در این زمینه با افزوده شدن کلمه کم فشار، اعتبارت خوبی برای افزایش بهره وری از آب کشاورزی به استان مرکزی اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: برای کاهش دغدغه فضای آموزشی در سال جاری یک درصد معادل سه هزار و 700 میلیارد تومان باید از اعتبارات شرکت های دولتی کاسته شود و 2 هزار و 700 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: 78 درصد در آمد استان مرکزی از محل مالیات صنایع، 12 درصد از مالیات حقوق بگیران، 6 درصد اصناف و چهار درصد از مالیات سایر بخش ها تامین می شود که اگر این درآمدها به هر طریقی کاسته شود مشکلات بزرگی برای استان به وجود می آورد.
محمد رضا منصوری افزود: شفافیت هزینه کرد درآمد های مالیاتی در داخل استان مرکزی برای رفع مشکلات تولید و واحدهای صنعتی یکی از خواسته های مجمع نمایندگان این استان از دولت بوده است.
وی با یادآوری در خواست شرکت رنو برای سرمایه گذاری در این استان افزود: سرمایه گذاری این شرکت در استان مرکزی 20 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای استان به همراه دارد که این رقم پنج هزار میلیارد بیشتر از ارزش افزوده همه صنایع برای استان است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تامین آب و زیر ساخت را مهمترین عامل برای سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در استان و ساوه دانست و گفت: در سفر هیات دولت به استان مرکزی مقرر شد ماهانه پنج کیلومتر از خطوط آبرسانی به شهرستان ساوه انجام شود در صورتی در طول پنج ماه گذشته یک کیلومتر از این خط لوله انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 438 میلیارد تومان اعتبار امسال به این استان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته 53 درصد افزایش داردو این رشد در تمامی زمینه ها به نسبت مساوی نیست.
رقیه یادگاری افزود: 137 میلیارد این اعتبارات در زمینه تملک دارایی های سرمایه ای است که نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد دارد و شهرستان ها بیشتر از این اعتبارات برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: 48 میلیارد تومان از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز به استان مرکزی اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته 197 درصد رشد داشته است و این اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته استان شامل سه شهرستان کمیجان، خنداب و خمین و قسمت های از شهرستان های ساوه، شازند، فراهان و تفرش تعلق می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بیان کرد: همچنین 46 میلیارد تومان اعتبار برای نخستین بار در زمینه ارتقای شاخص های توسعه به استان اختصاص یافته که توزیع آن بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.
یادگاری ادامه داد: 50 درصد این اعتبارات به عنوان کمک ها فنی اعتباری با تصویب شورا برای کمک به رونق تولید و بقیه آن نیز برای زیرساخت های تولید و اشتغال هزینه می شود.
وی خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده 12 میلیارد و 800 میلیون تومان برای توسعه ورزش دانش آموزی، جوانان و بانوان به استان اختصاص یافته است که نحوه توزیع آن تا کنون اعلام نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: امسال 123 میلیارد تومان در زمینه قانون متوازن به استان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته 47 درصد رشد داشته است که طرح های که ردیف ملی دارند شامل شده و تفکیک شهرستانی نمی شود.
استان مرکزی با بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی رتبه اول تنوع محصولات، رتبه دوم صنایع مادر تخصصی و رتبه چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.