شهریار فولادوند در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه مطابق با ارزیابی های صورت گرفته و بنا بر اعلام دفتر سلامت و تندرستی دانش آموزان ورزات آموزش و پرورش، استان مرکزی موفق به کسب رتبه سوم کشور در اجرای برنامه های ارتقا سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی 96-1395 شد، اظهار کرد: 10 درصد از دانش آموزان استان تحت پوشش طرح سفیران سلامت هستند.

وی افزود: این طرح با هدف توسعه فرهنگ سلامت در بین دانش آموزان، پیشگیری از بیماری و انتقال فرهنگ خودمراقبتی از طریق گروه های همسالان در مدارس و همچنین به خانواده ها اجرا می شود.

فولاوند ابراز کرد: در سال تحصیلی 96-1395، بر اساس تفاهم نامه مشترک همکاری بین وزرات آموزش پرورش و سازمان بهزیستی کشور، طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری ژنتیک در دبیرستان های دخترانه به منظور سالم سازی نسل آینده با آگاه سازی والدین و آموزش و پیشگیری از معلولیت های دانش آموزان به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جاری، برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در مدارس منتخب دوره دوم متوسطه آغاز و طرح مذکور به صورت نمونه در استان مرکزی در بین 60 دبیرستان دخترانه و پسرانه اجرا شد که مطابق با آن پنج هزار و 413 دانش آموز این استان زیر پوشش طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری ژنتیک قرار گرفتند .

فولادوند افزود: در این طرح پیشگیرانه دانش آموزان دختر پایه دهم و سوم دبیرستان با عناوین مشاوره ژنتیک، دانستنی های دوران بارداری، پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی و پیشگیری از بیماری های عضلانی واسکلتی آموزش های لازم را در چهار جلسه دریافت کردند

وی در پایان یادآور شد: در سال تحصیلی جاری افزون بر یک هزار و 100 دانش آموز استان مرکزی در قالب 80 تیم در پنجمین دوره طرح ملی دادرس مشارکت داشتند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663717
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.