به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مرکزی در پایان نشست شورای ترافیک استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر این مطلب افزود: به منظور تامین ایمنی لازم برای تردد وسایط نقلیه و عابران در شهرهای استان ،تهیه این طرح ایمنی با در نظر گرفتن همه ی نکات و استانداردها ضروری است که باید شهرداری ها و دیگر دستگاه های اجرایی به ان توجه داشته باشند.
حمید رضا نوازنی با اشاره به مطالعه و اجرای طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری استان گفت: مشاوران این طرح ، با شناسایی نقاط حادثه خیز خیابان ها و میادین شهرهای مختلف استان و عوامل تاثیرگذار در تصادفات شهری ، نتایج آن را به شورای ترافیک استان ارائه می دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و کاهش تردد خودروها در معابر شهری، دستگاه های عضو شورای ترافیک استان به خصوص شهرداری ها باید نواقص و مشکلات خیابان ها و میادین اصلی شهرهای استان را رفع و برای اصلاح آن اقدام کنند.
مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی و ترافیک استانداری مرکزی از تهیه ی دستورالعمل اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران شهری با توجه به آمار بالای حوادث و تلفات خبر داد و بیان کرد: در دو ماهه گذشته 13 نفر از شهروندان استان مرکزی در تصادف های درون شهری جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 9 نفر موتور سیلکت سوار بوده اند بنابراین نیازمند ساماندهی جدی برای کاهش آمار تلفات هستیم که مطالعات تکمیلی اجرای این طرح نیز در نشست های آینده شورای ترافیک استان بررسی و تصویب خواهد شد.
نوازنی تمدید مجدد انسداد خیابان پیروزی در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک به مدت شش ماه آینده را از دیگر مصوبات نشست شورای ترافیک استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح توسعه و نوسازی بیمارستان ولیعصر اراک از پروژه های مهم و اولویت دار در استان است که پس از سالها تعطیلی با روند خوبی در حال اجرا می باشد ، با تمدید این زمان موافقت شد تا فازهای یک و دو این طرح تا پایان امسال آماده ی بهره برداری شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: رفع نقاط پرحادثه و آشکارسازی آن ، نصب دوربین های کنترل سرعت و افزایش روشنایی معابر پر تردد و نصب چراغ های چشمک زن در نقاط حادثه خیز شهری ، نقش موثری در کاهش تصادفات درون شهری دارد اما چاره اساسی حل این مشکل ، انجام اقدامات علمی و کارشناسی است.
وی با اشاره به نزدیکی به سفرهای تابستانی و ضرورت ایمن سازی محورهای مواصلاتی مهم استان افزود: استان مرکزی در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران است و باید متولیان امر با ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان شرایط سفری بی خطر برای هموطنان مهیا کنند و حذف نقاط پرحادثه را در اولویت قرار دهند.
شایان ذکر است ، صدور مجوز انسداد موقت دو لاین از پل شهید صیدی در کنارگذر شمالی اراک به دلیل عملیات نصب عرشه ، ساخت تقاطع غیر همسطح(زیرگذر) مقابل بیمارستان امام رضا(ع) مامونیه و انسداد محل زیرگذر راه آهن در انتهای شهرک ولیعصر(ع) اراک با هدف مقاوم سازی و زیبا سازی این محل از جمله مصوبات نشست امروز شورای ترافیک استان بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663713
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.