به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، حمید رضا نوازنی امروز در پایان نشست شورای ترافیک استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دو ماهه گذشته 13 نفر از شهروندان استان مرکزی در تصادف های درون شهری اراک جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 9 نفر موتور سیلکت سوار بوده اند بنابراین نیازمند ساماندهی جدی برای کاهش آمار تلفات هستیم که مطالعات تکمیلی اجرای این طرح نیز در نشست های آینده شورای ترافیک استان بررسی و تصویب خواهد شد.

وی با تاکید بر مطالعه و اجرای طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری استان گفت: مشاوران این طرح ، با شناسایی نقاط حادثه خیز خیابان ها و میادین شهرهای مختلف استان و عوامل تاثیرگذار در تصادفات شهری ، نتایج آن را به شورای ترافیک استان ارائه می دهند.

نوازنی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و کاهش تردد خودروها در معابر شهری، دستگاه های عضو شورای ترافیک استان به خصوص شهرداری ها باید نواقص و مشکلات خیابان ها و میادین اصلی شهرهای استان را رفع و برای اصلاح آن اقدام کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی تمدید مجدد انسداد خیابان پیروزی در مقابل بیمارستان ولیعصر اراک به مدت شش ماه آینده را از دیگر مصوبات نشست شورای ترافیک استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح توسعه و نوسازی بیمارستان ولیعصر اراک از پروژه های مهم و اولویت دار در استان است که پس از سالها تعطیلی با روند خوبی در حال اجرا می باشد ، با تمدید این زمان موافقت شد تا فازهای یک و دو این طرح تا پایان امسال آماده ی بهره برداری شوند.

نوازنی در ادامه تصریح کرد: رفع نقاط پرحادثه و آشکارسازی آن ، نصب دوربین های کنترل سرعت و افزایش روشنایی معابر پر تردد و نصب چراغ های چشمک زن در نقاط حادثه خیز شهری ، نقش موثری در کاهش تصادفات درون شهری دارد اما چاره اساسی حل این مشکل ، انجام اقدامات علمی و کارشناسی است.

وی با اشاره به نزدیکی به سفرهای تابستانی و ضرورت ایمن سازی محورهای مواصلاتی مهم استان افزود: استان مرکزی در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده و سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران است و باید متولیان امر با ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان شرایط سفری بی خطر برای هموطنان مهیا کنند و حذف نقاط پرحادثه را در اولویت قرار دهند.

شایان ذکر است ، صدور مجوز انسداد موقت دو لاین از پل شهید صیدی در کنارگذر شمالی اراک به دلیل عملیات نصب عرشه ، ساخت تقاطع غیر همسطح(زیرگذر) مقابل بیمارستان امام رضا(ع) مامونیه و انسداد محل زیرگذر راه آهن در انتهای شهرک ولیعصر(ع) اراک با هدف مقاوم سازی و زیبا سازی این محل از جمله مصوبات نشست امروز شورای ترافیک استان بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663485
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.