به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه دوشنبه در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک افزود: مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در ماه مبارک رمضان اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.
وی بیان کرد: مضان ماه رحمت، مغفرت، دعا و نیایش، تضرع به درگاه خداوند و توبه است و مومنان باید در این ماه مبارک از زندگی مادی و دنیوی خود را رها کرده و توشه آخرت را پربار کند.
امام جمعه اراک ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت اراده دانست و گفت: معصیت و گناه خلاف شرع و قانون و به دلیل ضعف اراده است و مومنان باید با بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان انگیزه های معنوی را در خود تقویت کنند.
وی به تلاوت قرآن همراه با درک مفاهیم و مبانی این کلام الهی تاکید کرد و گفت: باید در محافل قرآنی آیات کاربردی متناسب با شرایط امروزی برای مردم تبیین و تفسیر شود تا جامعه بتواند راه درست را از طریق آموزه‌های قرآن شناسایی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تفسیر آیه 30 سوره مبارکه کهف، ایمان و عمل صالح را 2 اصل جدایی ناپذیر دانست و گفت: ایمان به تنهایی و بدون عمل صالح ثواب ندارد و این 2 ویژگی در کنار یکدیگر انسان را به کمال و معرفت الهی می رسانند.
وی افزود: کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، اجرشان نزد خداوند محفوظ است چرا که آن ها نیکوکارند و اجر نیکوکاران در پیشگاه خداوند منان نادیده گرفته نمی شود.
کلاس تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 و 45 دقیقه در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.