مدیر کل محیط زیست استان مرکزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین استان مرکزی با تاکید بر این مطلب افزود: طرح تفکیک از مبداء در بخش پسماندهای خانگی و شهری به طور کامل در اراک اجرا نمی شود و در تنها مرکز موجود برای پردازش و دفع پسماندها نیز نواقص و مشکلاتی وجود دارد.
سعید محمودی تصریح کرد:قوانین و مقررات جامعی در حوزه پسماند وجود دارد اما ضامنی برای اجرا نیستند و به منظور رفع مشکلات، نیازمند همکاری بین بخشی هستیم.
وی افزود: کلانشهر اراک در زمینه ساماندهی پسماندها حتی در مقایسه با شهرهای دیگر استان در جایگاه مناسبی قرار ندارد و با توجه به بازدیدهای انجام شده ، اتفاق چندان مثبتی را شاهد نیستیم در حالی که شهر نراق در این زمینه پیشگام است.
وی بیان کرد: جمع آوری و دفع انواع پسماندهای خانگی، عفونی و بیمارستانی از مهمترین معضلات در شهر اراک هستند که با وجود تولید روزانه ی بالا، برنامه و اقدامات جامعی در این خصوص انجام نشده است.
مدیر کل محیط زیست استان مرکزی در ادامه ی این گفتگو اظهار کرد : از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک انتظار داریم عملکرد بهتری در این بخش داشته باشد و برای ایجاد یک لندفید کامل مهندسی و دارای شرایط لازم، توجه بیشتری شود تا عملیات پردازش پسماندها به درستی انجام شود.
محمودی در خصوص ساماندهی پسماندهای صنعتی نیز گفت: در حال حاضر پسماند واحدهای صنعتی به مراکز خاصی منتقل می شوند که در خارج از استان قرار دارند و مشکلات نسبتا کمتری در این حوزه وجود دارد اما قطعا با صنایعی که قوانین زیست محیطی را رعایت نکنند، برخورد می شود.
وی تاکید نمود: در حوزه پسماند سعی خواهیم کرد برنامه محوری و انجام اقدامات هدفمند را مورد توجه قرار دهیم تا در آینده شاهد اتفاق های خوبی در این بخش باشیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 660884
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.