دکتر محمد رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درخواست متقاضیان بهره مندی از خدمات و حمایت های مرکز رشد از چند جهت مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که ویژگی های ایده و یا طرح ارائه شده از سوی متقاضی باید دارای توجیه لازم به لحاظ فناوری، نوآوری و ارزش تجاری سازی باشد.
وی افزود: با توجه به حمایت مرکز رشد از شرکت های نوپا و کسب و کارهای حقوقی، وضعیت متقاضیان از لحاظ ثبت شرکت و یا تشکیل گروه کاری مورد بررسی قرار می گیرد و متقاضیان باید در خواست خود را در قالب یک تیم کاری و یا شرکت ثبت شده و نوپا به مرکز رشد ارائه کنند.
رفیعی بیان کرد: سطوح تحصیلی و میزان تجربیات و تخصص اعضای گروه کاری و یا اعضای تیم مؤسس شرکت از دیگر الزامات و ملاک های ارزیابی جهت پذیرش متقاضیان در مرکز رشد است.
وی تناسب نوع درخواست متقاضی با حمایت های ارائه شده از سوی مرکز رشد را یکی دیگر از ملاک های پذیرش واحدها و شرکت فناور در مرکز رشد پارک عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت های حمایتی مرکز رشد در حوزه های فنی و مهندسی، کشاورزی و بیوتکنولوژی، فناوری های نوین و تجهیزات پزشکی است.
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 59 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 40 شرکت در پارک و مرکز رشد مستقر هستند.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان فعال در این استان در زمینه های هوافضا، فناوری زیستی، تجهیزات پزشکی، نفت و گاز و پتروشیمی، سخت افزار، تجهیزات آزمایشگاهی، مواد پیشرفته، فناوری اطلاعات و انرژی های نو فعالیت می کنند.
رفیعی اظهار کرد: خدمات آزمایشگاهی، فضای استقرار واحد ها، خدمات آموزشی و مشاوره ای (تخصصی و عمومی) و حمایت های سرمایه گذاری در جهت توسعه ایده با توجه به استقرار واحدهای فناور در پارک، زمینه هم افزایی در این شرکت ها را فراهم می کند که خروجی آن تسهیل توسعه واحد ها به لحاظ تکنولوژیکی است.
وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید مسیر جذب و استقرار واحدها و شرکت ها در پارک تسهیل شده و علاوه بر واحد های فناور که به طور معمول در پارک پذیرش و حمایت می شدند، تجهیز آزمایشگاه های آنالیز دستگاهی و تست های مکانیکی با ارائه خدمات با کیفیت و تعرفه مناسب برای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در پارک پیش بینی شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی اضافه کرد: تکمیل سایت اصلی پارک در سه راهی خمین که با توجه به امکانات موجود در آن دستاوردهای حوزه علم و تکنولوژی در این استان به شمار می رود.
وی در خصوص حمایت های پارک علم و فناوری از واحدها و شرکت ها مستقر توضیح داد: تامین فضای کاری اداری و کمک به تجهیز اولیه؛ برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مدیریت کسب و کار، ارایه مشاوره‌های حقوقی، مدیریتی و تجاری ‌سازی و ارزیابی عملکرد و عارضه‌ یابی واحدها بخشی از حمایت های پارک از واحدهاست.
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی تبلیغات و بازاریابی از طریق ارایه دستاوردهای واحدهای فناور در نمایشگاه های ملی، معرفی واحدهای فناور در سایت پارک، کمک به دریافت تسهیلات مالی و تأمین اعتبار خدماتی و اعتبار فناوری متناسب با عملکرد واحد فناور به میزان تخصیص منابع و اطلاع ‌رسانی نیازمندی های صنعت به واحدهای فناور و تسهیلگری ارتباط آنها را از شاخص ترین خدمات پارک علم و فناوری دانست.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382، اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان ، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
6992/3075/ خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.