به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، مهندس فرهاد شبیهی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای باختر در این سمینار ضمن تشریح موقعیت استراتژیک برق منطقه ای باختر در شبکه برق کشور و اهمیت حفظ و پایداری این شبکه در ارائه خدمات مستمر بیان داشت و افزود: به تحقیقات کاربردی در صنعت برق که یک صنعت زیر ساختی در توسعه اقتصادی می باشد به عنوان یک شاخص ارزیابی در سنجش توسعه یافتگی توجه و تأکید می شود.
وی افزود: موضوعات تحقیقاتی متعدد و مناسبی در صنعت برق وجود دارد که جذابیت لازم را برای مراکز دانشگاهی به جهت تعریف عناوین پایان نامه های دانشجویی مقاطع تحصیلی تکمیلی را دارا می باشد.
وی افزود: برگزاری این سمینار می تواند نقطه عطفی در گسترش و تقویت ارتباط صنعت برق با دانشگاه باشد تا با استفاده از فرصت ایجاد شده مشکلات و مسایل حوزه برق با تکیه بر توان و ظرفیت مراکز علمی برطرف شده و همچنین دانشگاهها از تجربیات و امکانات برق منطقه ای باختر در ارتقاء سطح آموزشها بهره مند گردند.
مهندس شبیهی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مدیریت مصرف پرداخت و بیان داشت : در آستانه پیک بار تابستان هستیم و پیش بینی می شود پیک بار امسال به بیش از 55 هزار مگاوات برسد.
وی افزود: اقدامات زیادی در زمینه پیک سایی و مدیریت مصرف برق انجام شده است ولیکن دیدگاههای خلاقانه و مبتکرانه دانشگاهها در زمینه آگاه سازی در مدیریت مصرف و پیک سایی می تواند بسیار موثر باشد.
این گزارش می افزاید : در این سمینار مهندس علی صفری معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق باختر اظهار داشت : مسایل و معضلات صنعت برق می تواند موضوعات مناسبی برای تحقیقات کاربردی باشد لذا سعی بر آن داریم تا پایان نامه های دانشجویی مقاطع تحصیلات تکمیلی را در راستای حل معضلات صنعت برق هدایت نماییم.
خانم مهندس سلطانی پور مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت و تجهیزات برق باختر هم در این سمینار با بیان این نکته که شرط لازم برای داشتن صنعتی پویا و موفق انجام تحقیقات کاربردی می باشد، راهکارهای توسعه تحقیقات کاربردی و فرآیندهای کاری انجام تحقیقات را توضیح و در ادامه ضمن معرفی زمینه های تعریف پروژه های تحصیلات تکمیلی برخی عناوین پیشنهادی را نیز ارائه نمود.
این گزارش می افزاید: در این سمینار مهندس روح ا... داودآبادی مدیر امور انتقال نیروی برق استان مرکزی نیز نمونه هایی از مسایل و معضلات موجود در شبکه برق باختر را که می تواند به عنوان موضوعات پایان نامه ها انتخاب شوند جهت اساتید و دانشجویان تشریح نمود.
گفتنی است در پایان این سمینار موضوعات مطروحه از سوی حاضرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به سوالات دانشجویان و اساتید پاسخ داده شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 659521
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.