به گزارش ایرنا، سرهنگ بردیا دریکوند در همایش موتورسواران ایمن و قانونمند خمین در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خمین، افزود: در 13 سال اخیر متوسط تلفات ناشی از سوانح رانندگی در خمین سالانه 36 فوتی بوده است که 14 فوتی معادل 40 درصد آنها موتور سیکلت سواران هستند.
وی ادامه داد: در حالی که این شاخص در سطح استان مرکزی 13 درصد و در کل کشور 18درصد است.
وی اظهارکرد: علت 62 درصدسوانح منجر به فوت موتور سواران در خمین به دلیل ضربه به سر و استفاده نکردن از کلاه ایمنی گزارش شده است.
وی ادامه داد: 41 درصد از فوتی های سوانح رانندگی در استان مرکزی موتور سواران و 51 درصد عابرین پیاده هستند.
سرهنگ دریکوند افزود: بهترین قشری که می تواند در بارور کردن اقتصاد کشور نقش آفرین باشند بر اثر سوانح رانندگی کشته می شود و سرمایه های اجتماعی کشور اینگونه از دست می رود.
محمد محسنی مسئول ایمنی و حمل و نقل سازمان جاده ای استان مرکزی نیز در این همایش گفت: در هر ساعت 2 نفر بر اثر تصادف جان خود را در کشور از دست می دهند و در حالی که در دنیا مهمترین عامل مرگ و میر انسان بیماریهای قلبی و عروقی است.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: آموزش و فرهنگ سازی رانندگی با موتور سیکلت بهترین شیوه برای کاهش آمار تصادفات است.
سرهنگ مهدی حسنی افزود: اگر چه اقداماتی با تعامل بین بخشی در حوزه ایمنی و ترافیک انجام شده که باعث سیر نزولی تصادفات و تلفات شده اما، نیاز است که اقدامات عملی و فرهنگی بیشتری انجام شود.
وی تاکید کرد: در خمین فقط سه درصد از موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده می کند و فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی باید در این شهر بیشتر ترویج شود.
در این همایش به 100 نفر از موتور سواران قانونمند کلاه ایمنی هدیه داده شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.