در این بیانیه که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: خرمشهر در اوج غربت و مظلومیت و با عبور تانک های شنی متجاوزان از روی پیکر شهدای عزیزمان پس از 578 روز پایداری و جوانمردانه و جنگ خانه به خانه به دست رزمندگان سپاه اسلام در عملیات بیت المقدس آزاد شد.
بیانیه می افزاید: خرمشهر در چهار مرحله عملیات از اشغال متجاوزان قادسیه صدام با گرفتن 19 هزار اسیر،16 هزار کشته و زخمی آزاد شد و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز مسجد جامع نیمه ویران خرمشهر توسط رزمندگان سپاه اسلام به اهتزار در آمد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه داشتن حماسه مقاومت، ایثار و مجاهدت فرزندان ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی، سپر امنیت آفرین و مصونیت بخشی است که خواهد توانست پیش روندگی انقلاب و پیشرفت کشور به سمت آرمان‌های بلند خود را تضمین کند.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز به همین مناسبت در بیانیه ای آورده است: سوم خرداد یادآور افتخار آفرینانی است که با جهاد خود در راه خدا و پاسداری از مام وطن، پدر پیر فلک را متعجب از جانبازی خود کرده و راه آزادی و آزدی خواهی را هموار ساختند.
بیانیه می افزاید: با گذشت سه دهه از جانفشانی قهرمانان آزاد سازی خرمشهر هنوز پیام بلند فرزندان ایران می درخشد.
بیانیه افزوده است: آزاد سازی خرمشهر، آزادی یک باور بود که حق خواهی و حق طلبی همواره در خون فرزندان این خاک بوده و هست و در راه آن از هیچ جانبازی دریغ نمی کنند.
بیانیه آورده است: بزرگمردی ، استقامت و از خودگذشتگی در حماسه سوم خرداد به قلم نمی آید و حماسه ای بزرگ و ماندگار در تاریخ نظام اسلامی خلق شد.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در دوره دفاع مقدس بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال1361 صورت گرفت، این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی شهیدعلی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.