به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استانداری مرکزی افزود: فقدان اشتغال در روستاها یکی از دغدغه های اصلی مردم سخت کوش در روستاها است که با این مصوبه موانع پیش رو رفع می شود.
وی اظهار کرد: دولت برای فراهم شدن اشتغال روستایی از یک سال گذشته، اشتغالزایی روستایی را پیگیری کرده و معاون رئیس جمهوری با مذاکره با مقام معظم رهبری و ارایه لایحه به مجلس، موفق به کسب این مصوبه ارزشمند شده است.
زمانی قمی بیان کرد: استان مرکزی جز استان های با تجربه در بخش روستایی است و مدیران با جدی گرفتن این مصوبه و جذب اعتبارات در تحقق سیاست های دولت اقدام کنند.
وی گفت: اشتغال و بیکاری به ویژه در بین قشر محروم جامعه در ایام انتخابات به دستاویزی تبدیل شد تا برخی افراد سودجو با سربازگیری به روش های ناپسند به وعده دادن بپردازند.
وی افزود: باید مسیر روی افراد سوء استفاده کننده بسته شود و این امر معنا ندارد افرادی با دادن وعده های غیرعملی از وجود فقر و محرومیت بهره برداری شخصی کنند.
استاندار مرکزی در ادامه گفت: بدترین شیوه مدیریت این است که صف مستمری بگیران در جامعه ای طولانی باشد و ضروری است تا فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.
زمانی قمی افزود: افزایش مستمری به 2 یا 3 برابر خدمت محسوب نمی شود و توجه به این مقوله و ترویج این فرهنگ؛ کشاندن کشور به لبه پرتگاه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: مجموعه ادارات دولتی از دادن افطاری با هزینه دولتی خودداری کنند و برای افطاری های تشریفاتی برنامه ریزی نشود.
استاندار مرکزی همه مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی را به آیین جمع خوانی قرآن کریم در مصلی بیت المقدس اراک دعوت کرد.
زمانی قمی گفت: حرمت ماه میهمانی خداوند باید حفظ شود و نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای خدماتی در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار جدی مجمع امور صنفی قرار گیرد.
وی ادامه داد: لازم است برنامه های ویژه سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با شکوه برگزار شود زیرا این مرد بزرگ برگردن تک تک ملت ایران حق دارد و مسیر حرکت را در انقلاب اسلامی به نفع مردم، کشور و اسلام تغییر داد.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بی اعتنایی مدیران به سیاست های دولت تدبیر و امید قابل قبول نیست و مدیران باید به سیاست های مختلف دولت توجه کنند.
وی تصریح کرد: نباید برای تولید و اشتغال موانع ایجاد شود و باید به طور جد نحو رفتار با سرمایه گذار و کارآفرین تغییر کند، فقدان اختیارات مدیران شهرستانی برای مجموعه اداری مشکلاتی فراهم کرده که باید به سرعت رفع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 43 واحد پرورش ماهی در حال ساخت در این استان وجود دارد که با بهره برداری از آنها، ظرفیت تولید انواع ماهی در استان 500 تن افزایش می یابد.
علی بابایی افزود: شهرستان فراهان از سال گذشته برای توسعه بخش آبزی پروری با مشکلاتی در نصب تجهیزات انرژی برق مواجه شد که این موانع باعث شده تا هزینه آبزی پروری 15 تا 20 میلیون تومان افزایش داشته باشد.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: 140 میلیون دلار کالا و خدمات طی دو ماه سال جاری در این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.
مهدی میراشرفی افزود: در بخش واردات نیز ظرف مدت یاد شده 53 میلیون دلار واردات به استان مرکزی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: این میزان صادرات و واردات در 13 شاخص بین المللی مورد سنجش قرار گرفته که شامل نوآوری، سهولت، ریسک اعتباری و تجاری، عملکرد لجستیک، فلاکت اقتصادی و آزادی اقتصادی را شامل می شود.
وی اظهار کرد: در 13 شاخص گمرک، رتبه اقتصادی استان مرکزی در واردات و صادرات از 10 به 35 ارتقا یافته و در 6 تا 8 رتبه تنزل داشته است.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
استان مرکزی در ارزیابی عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی کشور توسط سازمان برنامه و بودجه رتبه دوم را کسب کرده است.
6991/3075 / خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.