عبدالکریم یادگاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: در مجموع 541 مورد تماس در سال گذشته با سامانه 123استان مرکزی انجام شدکه از این تعداد 338 مورد گزارش کودک آزاری بوده است.
وی افزود: ماهیت فعالیت اورژانس اجتماعی رسیدگی به آسیب های اجتماعی از طریق تماس با سامانه 123 است که به صورت شبانه روزی خدمات مددکاری خود را به متقاضیان ارائه می کند.
یادگاری گفت: در حال حاضر پنج مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های اراک، ساوه، خمین، شازند و دلیجان فعال است و طبق تصمیمات سازمان بهزیستی کشور که رویکرد توسعه کمی و کیفی این مراکز را در سراسر کشور در نظر گرفته است از 140 مرکز مدنظر در کشور سهم استان مرکزی سه مرکز است که سه مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های خنداب، زرندیه و محلات فعال می شود.
وی تصریح کرد: این مراکز در شهرهای بیش از 50 هزار نفر جمعیت راه اندازی می شوند البته محلات در حال حاضر دارای مرکز اورژانس اجتماعی است اما، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی افزود: سامانه 123 به صورت شبانه روزی تماس های مربوط به کودک آزادی، معلول آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری را تحت پوشش می دهد و به محض تماس تیم روان شناسی و مددکار مرکز مداخله اجتماعی خود را ارائه می کند و در صورت نیاز به اورژانس اجتماعی منتقل می شود.
وی گفت: همسر آزاری با 138 تماس، سالمند آزادی با 40 تماس، معلول آزاری نیز با 6 مورد تماس در مراتب بعدی جای گرفته است و 19 مورد تماس نیز در خصوص دیگر مشکلات و آسیب ها انجام شده است.
یادگاری علت اصلی همسر و کودک آزاری را اعتیاد همسر و والدین عنوان کرد.
وی، در خصوص کودک آزاری و رسیدگی به وضعیت این کودکان عنوان کرد: در بحث کودک آزاری اگر امکان رفع مشکل در محل وجود داشته باشد که تیم مددکاری و اورژانس اجتماعی الزامات را دنبال می کنند اما، در صورت نیاز به مرکز اورژانس منتقل می شوند.
معاون اجتماعی بهزیستی استان اضافه کرد: در صورت رفع مشکلات و آسیب های موجود فرد و یا کودک پس از دریافت خدمات بهداشتی، درمانی، روانی و حقوقی به خانواده بازگردانده می شود و در صورتی وجود مشکلات جدی در والدین همچون اعتیاد و نداشتن صلاحیت نگهداری کودک براساس حکم قضایی تحت سرپرستی بهزیستی خواهد بود و در خانه دختران و یا پسران نگهداری می شود.
70 هزار توانجو تحت حمایت بهزیستی استان مرکزی قرار دارند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.