به گزارش ایرنا، ظفر افشون روز سه شنبه در نشست بررسی و پیگیری مشکلات شرکت آونگان اراک افزود: همه تلاش ها برای احیای این واحد اقتصادی بزرگ به کار گرفته شده است و بر اساس یکی از بندهای مصوبه شورای تامین استان، قرار است این شرکت توسط فعالان و کارفرمایان اقتصادی دیگر احیا و راه اندازی شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و امور بین الملل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: متقاضیانی برای احیای شرکت آونگان اعلام آمادگی کرده اند که در این راستا بررسی های لازم انجام شده و قرار است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مذاکراتی با این افراد داشته باشد.
محمود نعمتی افزود: نتیجه این مذاکرات در نشست هفته آینده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مربوط به این شرکت ارایه و تصمیم گیری های لازم صورت می گیرد.
وی بیان کرد: همه تلاش ها به کار گرفته شده تا اشتغال های بیشتری با احیای این شرکت ایجاد شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و امور بین الملل استانداری مرکزی ادامه داد: هر هفته نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این استان با دستگاه های مختلف برگزار می شود و همه تلاش ها به کار گرفته شده که هیچ واحدی صنعتی در این خطه تعطیل نشود و مسائل مربوط به واحدهای مشکل دار نیز حل شود.
شرکت آونگان بزرگترین سازنده دکل های انتقال نیرو در خاورمیانه بود که بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات اقتصادی مواجه شد.
کارخانه آونگان با تولید انواع نبشی و دکل های انتقال انرژی از کارخانه های با سابقه اراک بود که درسال 1383 به بخش خصوصی واگذار شد.
این واحد صنعتی در زمره نخستین واحدهایی بود که در قالب اصل 44 واگذارشد اما، بعد از واگذاری با تنگناهایی مواجه شد.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.