به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ساوه افزود: ماهیت انتخابات در کشور اسلامی با دیگر کشورها متفاوت است و به این معنا که پدیده ای بنام برد و باخت نامزدها در انتخابات ایران معنا ندارد.
وی اظهار کرد: انتخابات در کشورهای غربی به معنای رقابت برای کسب قدرت است اما در فرهنگ اسلامی به معنی رقابت برای خدمت است که در این صورت، هم نامزد انتخاباتی و هم افرادی که رای می دهند، در حال انجام وظیفه برای توسعه کشور هستند.
وی تصریح کرد: چنانچه قرار باشد بازنده ای برای انتخابات جمهوری اسلامی تعریف شود، بی شک آمریکا، انگلیس، دشمنان و ضد انقلاب در این عرصه بازنده شده اند.
خطیب جمعه ساوه انتخابات را نماد حق تعیین سرنوشت دانست و گفت: پیام این رویداد بزرگ سیاسی اعلام وفاداری به نظام اسلامی و هر برگ رای بیعت مجدد با نظام اسلامی، رهبر انقلاب و شهدا است.
حجت الاسلام حسینی افزود: در این راستا هر اندازه که تجمیع آرا بیشتر باشد، مشروعیت بخشی، اقتدار و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز بیشتر است.
وی ادامه داد: حضور حداکثری و انتخاب اصلح با قصد توفیق نظام و لبیک به مقام معظم رهبری هدف اصلی انتخابات است.
به گفته وی، نامزدها و طرفداران آنها باید با قانونمداری، ولایتمداری، نجابت و تمکین به قانون به نتیجه نهایی انتخابات احترام بگذارند و به افراد منتحب برای اجرایی شدن برنامه هایشان کمک کنند.
حجت الاسلام حسینی با تقدیر از مجریان و برگزارکنندگان انتخابات گفت: وظیفه دستگاه اجرایی و نظارتی امانتداری در آرای مردم است.
خطیب جمعه ساوه به سوم خرداد 61، سالروز فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: این مهم نقطه عطفی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود که سرنوشت جنگ را عوض کرد.
وی ادامه داد: سوم خرداد تجلی اراده خدا و غرور ملی ما شد و رهبری در این باره فرمودند: هیچکس در دنیا باور نمی کرد خرمشهر را پس بگیریم.
وی افزود: در جریان آزادسازی خرمشهر؛ امام خمینی (ره) با کمک مردم این اقدام بزرگ و شگرف را رقم زدند و خیانت های بنی صدر را فاش کردند.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.