مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی انعقاد قرارداد مذکور گفت: براساس این قرارداد شرکت ایتالیایی سیلک رود به واسطه سازه های یوناهاوس پیش ساخته اقدام به ساخت مجتمع های اقامتی و پذیرایی، هتل های سبک و بازارچه های صنایع دستی در استان مرکزی می کند.
سید محمد حسینی گفت: این قرارداد برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت در استان مرکزی اجرا می شود که با موفقیت می توان ساخت چنین هتل ها و مجتمع هایی را در کشور شاهد بود.
وی افزود: کلیه هزینه های این طرح و خرید زمین مورد نیاز توسط شرکت ایتالیایی انجام میشود و میراث فرهنگی اقدام به ایجاد هماهنگی بین دستگاهی خواهد کرد تا روند صدور مجوز ساخت تسریع شود.
وی توضیح داد: با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی که صبح امروز نشست مشترکی برگزار شد که در آن مثرر شده است هماهنگی با دستگاه های عضو کمسیون امور زیربنایی به منظور همکاری در این طرح با سرعت تسهیل شود.
حسینی بیان کرد: قرارداد امضا شده روز چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی در منطقه خورهه محلات در مساحت یک هکتار اجرایی می شود.
وی گفت: ساخت و ترکیب سازه ها یک روز زمان می برد و با ساخت آن که در حد هتل پنج ستاره است برای 10 نفر اشتغالزایی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ساخت این مجتمع های اقامتی و هتل ها سابقه ای چندساله در جهان دارد اما برای نخستین است که در ایران منطبق با فرهنگ و آداب و رسوم کشور نیز همسان سازی فرهنگی اجرا می شود.
وی گفت: هر طرح هزینه 40 میلیارد ریالی نیاز دارد که توسط شرکت سیلک رود (از شرکت های راه ابریشم) تامین می شود و بانهایی شدن زمین و صدور مجوز می توان ظرف یک سال در کل استان مرکزی این طرح را توسعه داد.
حسینی عنوان کرد: استان مرکزی 20 درصد مشاهیر و مفاخر کشور را در خود جای داده است که این امر پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری رقم زده است.
وی یادآور شد: این استان میزبان گردشگران کشورهای عربی و اروپایی همچون آلمان، اسپانیا، هلند و کشورهای آسیایی همچون چین است و امید می رود که با اجرای کامل طرح مذکور تعامل دوجانبه بین ایران و ایتالیا توسعه یابد و همچنین مسیر سرمایه گذاری های بعدی نیز تسهیل شود.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.