به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: نظام تعلیم و تربیت به دلیل جایگاه اجتماعی و ارتباط مستقیم با نسل جوان و نوجوان نقش برجسته ای در پیشرفت و توسعه کشور دارد و می تواند با اشاعه آموزه های دینی و معنوی به صورت هدفمند در راستای خنثی توطئه های فرهنگی کشور برآید.
وی ادامه داد: مسئولان با باید هوشیاری تمام برای تعالی کشور و نظام الهی و ائمه تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مسئولان باید جریان الهی را در جامعه گسترش و در قلب جوانان رشد دهند تا آنان با الگو گیری از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و بزرگان دینی به مظهر شجاعت و استقامت در برابر جریان های ضد اسلامی تبدیل شوند.
وی ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت مناسبی در حوزه فرهنگی و آموزشی برخوردار است و باید همت و برنامه ریزی مسئولان برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ نماز و احکام دینی افزایش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: همچنین نیاز است با کمک آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مربوطه در هر شهرستان استان 2 مدارس پیش حوزوی امام مهدی (عج) ایجاد شود تا گسترش مفاهیم دینی افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بخش هایی از سند تحول آموزش و پرورش به همکاری حوزه و آموزش پرورش با هدف ترویج و انتقال مفاهیم دینی و نهادینه شدن فرهنگ دینی در بین نسل جوان اختصاص یافته است.
شهریار فولادوند افزود: بر این اساس برای ترویج و انتقال مفاهیم دینی سال گذشته، 571 طلبه شامل 439 طلبه مرد و 132 طلبه زن متقاضی حضور در مدرسه و برگزاری نماز جماعت دانش آموزی در مداس استان ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: 194 روحانی در مدارس طرح امین مدارس و 634 همکار فرهنگی به عنوان امام جماعت، نماز جماعت دانش آموزی را در سطح مدارس استان مرکزی به فعالیت مشغول هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: یک هزار و 500 منتخب دانش آموزی استان پارسال آموزش های مصباح الهدی و امام شناسی در مرقد حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران قم و در محضر حضرت آیت الله آملی برگزار کردند.
فولادوند افزود: برگزاری 2 آیین تکلیف دانش آموزان با همکاری ستاد اقامه نماز برای فرهنگ سازی برگزاری آیین های جشن تکلیف در سطح استان از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در این حوزه است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.