محمد تقی آبایی هزاوه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس قانون جدید تمام افرادی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه و 70 سال و بالاتر سن داشته باشند‌ می توانند از حقوق و مزایای این صندوق برخودار شوند.
وی بیان کرد: این قانون در سال 93 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از تایید شورای نگهبان در یک فرایند قانونی، دولت تدبیر و امید آن را اجرایی کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اجرای این طرح برای دولت 40 هزار میلیارد ریال بار مالی به همراه دارد که منابع آن تامین شده است.
آبایی هزاوه عنوان کرد: بر اساس این قانون، افرادی که عضو صندوق بازنشستگی هستند باید برای بازنشستگی حداقل 15 سال حق بیمه پرداخت کنند و 65 سال سن داشته باشند اما در قانون جدید ،بازنشستگی پیش از موعد برای افراد 70 سال به بالا تعریف شده است.
وی افزود‌: یک میلیون و 500 هزار خانوار در کشور تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند و سهم استان مرکزی در این خصوص 48 هزار و 985 خانوار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: جمعیت زیر پوشش این بیمه در کشور 6 میلیون نفر است که از این تعداد 2 هزار و 932 نفر در این استان است.
آبایی هزاوه گفت: دولت در تلاش است تا افراد بیشتری از کشاورزان، روستاییان و عشایر را زیر پوشش این صندوق قرار دهد.
48 هزار و 985 خانوار در استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.